کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک

مقدمه

در این مطلب به بررسی فرآیند کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک خواهیم پرداخت. اسید استیک یک کربوکسیلیک اسید مصنوعی با خواص ضد باکتری و ضد قارچی بوده و یک ماده شیمیایی بسیار مهم می باشد. که به صورت صنعتی و خوراکی در از کاربرد های صنعتی ، داروسازی ، غذایی ، کشاورزی ، تولید چسب ، نساجی و مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

در چند سال اخیر به دلیل افزایش تقاضا از سوی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، میزان مصرف این ماده روندی صعودی دارد. که خوشبختانه دولت با انجام تدابیر و برنامه های مناسب توانسته است. ظرفیت تولید کارخانجات را افزایش داده و آنها را در امر افزایش تولید یاری نماید. با افزایش میزان تولید در داخل کشور شاهد ، کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک و رفع تمامی نیازهای صنایع مربوطه می باشیم.

که سبب افزایش میزان خرید و فروش و بهره وری آنها شده است. در نتیجه با تولید انبوه اسید استیک در کشور ، مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی تامین و شاهد کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک خواهیم بود. شرکت استیک ایران یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های تامین کننده محصولات شیمیایی در سطح کشور است. که فروش اسید استیک را به صورت عمده و خرده انجام می دهد.

این شرکت جزو شرکت های به روز دنیا محسوب می شود. زیرا که با فراهم آوردن امکانات پیشرفته حمل و نقلی مشتریان را در خریدی آسان و راحت یاری می نماید. محصولات موجود در این مجموعه از برندهای معتبری تهیه و با قیمتی مناسب به فروش می رسد. فروش محصولات این مجموعه به صورت عمده و خرده بوده و محصولات مورد نیاز در تمامی انبارهای سطح کشور موجود می باشند.

شعبات این شرکت در اکثر نقاط کشور از جمله تهران و تبریز ایجاد شده تا سبب دسترسی راحت خریداران و مصرف کنندگان شود. شرکت استیک ایران  با همکاری شرکت کربنات ایران ، شرکت آب اکسیژنه ایران و شرکت متانول ایران با تامین مداوم و مستمر مواد اولیه تولیدکنندگان ، بخش تولید را در رشد اقتصادی و در راستای کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک همراهی می نماید.

عوامل موثر در کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک

در این بخش از مطلب عوامل موثر در کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک بیان خواهد شد. رشد صنایع شیمیایی با افزایش تولید ناخالص داخلی ،  اشتغال زایی ، جذب سرمایه‌گذاری خارجی ، رشد اقتصادی و در نهایت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و زمینه ساز رشد و شکوفایی خواهد بود. کشور ما جزو بزرگترین کشورهای تامین کننده محصولات شیمیایی در سطح آسیا می باشد.

که توانسته علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز داخلی ، تولیدات خود را به کشورهای خارجی دیگر نیز صادر کرده و در درآمد زایی و ارزآوری برای کشور نقش ایفا کند. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث رشد و شکوفایی پایدار اقتصاد کشورمان شده است. توسعه کمی و کیفی محصولات شیمیایی از طریق بهبود فضای کسب و کار و تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ارتقای سطح فناوری می باشد.

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک ، افزایش میزان تولید این محصول در داخل کشور است. در طی سال‌ های اخیر دولت توانسته است. با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت رشد توسعه اقتصادی ، باعث افزایش میزان تولید کارخانجات و تولید کنندگان شود. و از ایجاد هرگونه کمبودی در بازار جلوگیری کرده و سبب کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک شود.

عامل بعدی که در کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک موثر واقع شده ، بالا بردن میزان کیفیت محصولات تولیدی در داخل کشور می ‌باشد. کارخانجات و تولید کنندگان توانسته ‌اند با استفاده از افراد متخصص و امکانات و فناوری های پیشرفته ، میزان کیفیت محصولات خود را افزایش داده و وارد بازارهای رقابتی شوند. به دلیل تولید محصولات با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی ، واحدهای تولیدی کشور توانسته اند.

جایگاه مناسبی را در بازارهای بین المللی کسب نمایند. عامل بعدی موثر در کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک ، افزایش میزان عرضه می‌ باشد. به دلیل وجود منابع معدنی و طبیعی موجود در کشور ، واحدهای تولیدی می‌توانند میزان ظرفیت خطوط تولید را افزایش دهند.

و موجب افزایش عرضه  اسید استیک در بازار شوند. با افزایش میزان عرضه این محصول در بازار علاوه بر رفع نیاز بازار داخلی میزان صادرات نیز افزایش یافته و سبب رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک

کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

 

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

پیامدهای مثبت کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک بر اقتصاد کشور

در این قسمت نیز پیامدهای مثبت کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک بر اقتصاد کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد. در طی بازه ‌های زمانی خاصی میزان تقاضا برای خرید اسید استیک افزایش می ‌یابد. که دولت توانسته است با اجرایی کردن سیاست ‌های ویژه سبب افزایش میزان عرضه این محصول در بازار شده و تمامی نیازهای بازارهای داخلی را برطرف نماید.

تامین نیاز بازار داخلی و جلوگیری از واردات سبب کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک در اقتصاد کشور شده که این میزان از کاهش باعث می ‌شود. تا صرفه‌جویی ارزی رخ داده و این ارز وارد چرخه تولید کشور شود. با وارد شدن ارز صرفه ‌جویی شده در چرخه تولید شاهد رونق چرخه تولید خواهیم بود. کاهش واردات رونق تولید و رشد شاخص‌های اقتصادی را سبب شده و افزایش میزان اشتغال نیز یکی دیگر از پیام‌های مثبت آن می ‌باشد.

واحدهای تولیدی داخلی همزمان با کاهش 30 درصدی واردات اسید استیک مجبور به تامین این مقدار از حجم نیاز بازار می ‌باشند. لذا می ‌بایست میزان تولید خود را افزایش داده و افزایش تولید نیز مستلزم گسترش خطوط تولیدی است.  برای گسترش خطوط تولیدی نیز نیروی انسانی لازم می ‌باشد. در نتیجه افزایش اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت خواهد گرفت.

از تاثیرات مثبت دیگر کاهش واردات ، رشد شاخص ‌های تولیدی و اقتصادی است. طبق بررسی اطلاعات آماری در طی سالهای اخیر شاهد رشد تولید ناخالص داخلی در کشور بوده ‌ایم. رشد تولید ناخالصی داخلی  و شاخص ‌های اقتصادی باعث می ‌شود. تا رکود حاکم بر تولید و اقتصاد کشور به صورت تدریجی از بین رفته و چرخه تولید و تامین رونق بگیرد.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

منبع: https://fa.wikipedia.org/