فروش اسید استیک 99 درصد

مقدمه

شرکت استیک ایران یکی از پیشگامان فروش اسید استیک 99 درصد می باشد. که با چندین سال سابقه فعالیت در بخش عرضه اسید استیک ، به یکی از بزرگترین تامین کنندگان این محصول در سطح کشور بدل شده است. این شرکت فعالیت خود را از چندین سال قبل آغاز نموده و در سال های اخیر با ایجاد شعب متعدد در سراسر کشور ، در زمره تامین کنندگان برتر این محصول و فروش اسید استیک 99 درصد قرار گرفته است.

این مجموعه با تاسیس شعب مختلف در اقصی نقاط کشور ، نقش بسزایی در تامین مواد اولیه مصرف کنندگان این محصول ایفا می نماید. عرضه و فروش اسید استیک 99 درصد توسط شرکت استیک ایران در انواع بسته های متنوع از جمله گالن 20 لیتری ، بشکه 60 لیتری ، مخزن 1000 لیتری و به صورت فله ای با تریلی صورت می گیرد. که با نیاز سنجی از بازار هدف ، نیاز بخش عمده ای از خریداران را مرتفع می نماید.

این مجموعه با ایجاد امکانات حمل و نقلی و انبارداری گسترده در تمامی شعب خود ، امکان خرید و ارسال این محصول را به سراسر کشور فراهم نموده است. همچنین یکی دیگر از مزایای خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری و نیز با سایر بسته بندی های موجود ، ارسال آن به سراسر کشور در سریعترین و کوتاهترین زمان ممکن می باشد.

فروش اسید استیک 99 درصد در شرکت استیک ایران ، در انواع بسته بندی ها ، با نازلترین و بروزترین قیمت موجود در بازار و با قابلیت ارسال به سراسر کشور صورت می گیرد. و شما خریداران محترم می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با همکاران ما در بخش فروش اسید استیک 99 درصد ارتباط برقرار نمایید.

فروش اسید استیک 99 درصد و آشنایی با تاریخچه آن

در این بخش از مطلب فروش اسید استیک 99 درصد می خواهیم اندکی با تاریخچه آن آشنا شویم. مدت زمان آشنایی انسان با اسید استیک و استفاده از آن ، به زمان های خیلی گذشته بر می گردد. و حین استفاده انسان از اسید استیک مولد باکتری در فرآیند عمل آوری نوشیدنی های مختلف ، سرکه کشف شده است.

در عهد باستان و در طی قرن سوم قبل از میلاد نیز ، یک فیلسوف یونانی با نام تئوفراستوس ، کاربرد اسید استیک بر روی فلزات ، جهت تولید رنگدانه های مور نیاز برای کارهای هنری را شرح داده است. که زنگار مس و سرب سفید از جمله ان ها می باشند. رومیان باستان نیز از آن در تهیه یک نوع شربت بسیار شیرین به نام ساپا ، درون ظروف سربی استفاده می کردند. که جهت مسموم کردن با سرب ، توسط اشراف رومی مورد استفاده قرار می گرفته است.

جابر حیان در قرن هشتم ، توانست سرکه را به وسیله فرآیند تقطیر از اسید استیک جدا و خالص سازی نمود. در دوره رنسانس نیز ، اسید استیک منجمد را با فرآیند تقطیر خشک استات های فلزی بدست می آورند. در قرن شانزدهم میلادی ، شیمی دانی آلمانی به نام آندریاس لیباویس ، با تشریح فرآیند تقطیر خشک استات های فلزی ، اسید استیک بدست امده را با سرکه مقایسه نمود. وجود آب درون سرکه ، شیمیدان ها را متقاعد کرده بود که اسید استیک منجمد و اسید موجود در سرکه ، دو ماده متفاوت می باشند.

ولی پیر آدت ، شیمیدان فرانسوی ، یکسان بودن این دو ترکیب را اثبات نمود. در سال 1847 میلادی شیمیدانی آلمانی به نام هرمان کولب ، نخستین بار موفق به تولید اسید استیک از طریق مواد معدنی گردید. به این صورت که با کلردار کردن کربن دی سولفید و تبدیل آن به کربن تترا کلرید و سپس با تفکافت آن به تتراکلرواتیلن و کلردار کردن آبی به اسید تری کلرواستیک و در آخر کاهش آن به وسیله برقکافت ، اسید استیک حاصل می شد.

معرفی اجمالی اسید استیک

حال می خواهیم در ادامه مطلب فروش اسید استیک 99 درصد به معرفی اجمالی این محصول شیمیایی بپردازیم. متداول ترین و رایج ترین اسمی که توسط IUPAC برای این ترکیب انتخاب شده است اسید استیک می باشد. این اسم از واژه لاتین acetum به معنی سرکه برگرفته شده است. اسید اتانوئیک نام دیگر این ماده شیمیایی می باشد. که در نامگذاری ترکیبات شیمیایی از ان استفاده می شود.

همچنین اسید استیک منجمد یک اسم عمومی برای اسید استیک فاقد آب می باشد. همانند Eisessig که یک اسم آلمانی به معنای سرکه یخی است. و سر منشاء آن نیز کرستالهایی هستند. که در دمای زیر 16.7 درجه سانتی گراد تشکیل می شوند. فرمول مولکولی این ماده C2H4O و فرمول تجربی آن نیز  CH2O است. جوهر انگور و جوهر سرکه نیز از دیگر نام های آن می باشند.

این ترکیب شیمیایی از گروه کربوکسیلیک اسیدها بوده و در دمای 16.5 درجه سانتی گراد به حالت کریستالی و منجمد با رنگ سفید تبدیل می گردد. اسید استیک در حالت غلیظ و خالص و در داخل محلول هایی که دارای نسبت غلیظی از اسید استیک درون خود هستند بسیار خورنده و آسیب زا می باشد. ویژگی های منحصر به فرد شیمیایی اسید باعث شده است. تا این محصول در بسیاری از صنایع و فرآیندهای شیمیایی مورد استفاده قرار بگیرد. فروش اسید استیک 99 درصد توسط شرکت استیک ایران به عنوان ماده اولیه بخاطر کاربردهای وسیع این محصول در بخش های تولیدی و صنعتی می باشد.

اسید استیک در علم شیمیایی ، تحت عنوان یک معرف شیمیایی مهم به کاربرده می شود. و در صنایع رنگرزی و صنایع غذایی نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. در بخش صنایع غذایی کاربرد آن به عنوان افزدونی و چاشنی مجاز می باشد. اسید استیک در حالت رقیق آن که با فرآیند تخمیر طبیعی تولید شده است. سرکه نامیده می شود. که یکی از مشتقات اسید استیک بوده و همانند آن دارای کاربردهای گسترده ای می باشد. و بخش گسترده ای از فروش اسید استیک 99 درصد مرتبط با تولید سرکه می باشد.

فروش اسید استیک 99 درصد

فروش اسید استیک 99 درصد

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

بررسی خواص و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی اسید استیک

حال می خواهیم به بررسی خواص شیمیایی و فیزیکی مورد نیاز در فروش اسید استیک 99 درصد بپردازیم. اسید استیک در مواجه با اغلب فلزات مانند آهن ، منیزیم و روی دارای خاصیت خورندگی بالایی می باشد. و صورت واکنش دادن با آن ها گاز هیدروژن و نمک های فلزی با نام استات ها تولید می نماید. همچنین این ماده اگر در معرض اکسیژن قرار بگیرد.

یک لایه نازک اکسید آلومینیومی در سطح آن تسکیل می شود. که دارای حالت پایدار و مقاوم می باشد. به همین علت نیز برای حمل و نقل اسید استیک از مخازن و تانکرهای الومینیومی استفاده می نمایند. اغلب استات های فلزی را می توان طی واکنش اسید استیک با یک باز بدست اورد. که واکنش جوش شیرین و سرکه یک مثال مشهور برای آن می باشد. به غیر از استات کرومیم 2 ، غالبا تمامی استات ها قابل حل در آب می باشند.

استرهای اسید استیک توانایی تشکیل شدن از طریق استری کردن فیشری را دارا می باشند. آمیدها نیز با همین روش تولید می شوند. اگر اسید استیک در معرض دمای بالای 440 درجه سانتی گراد قرار بگیرد. تجزیه شده و دی اکسید کربن با متان و یا کتن با آب حاصل می شود. در جدول زیر نیز برخی ویژگی های شیمیایی و فیزیکی مربوط به فروش اسید استیک 99 درصد آورده شده است.

مقدار یا عنوان عنوان

جوهر انکور اتیلیک اسید

اتیل اسید جوهر سرکه

اتانوئیک اسید

سایر نام ها
C2H4O2 فرمول مولکولی
مایع بی رنگ و شفاف شکل ظاهری
4/76 اسیدی
2789 شماره یوان
۱۶٫۵ درجه سلسیوس (۶۱٫۷ درجه فارنهایت؛ ۲۸۹٫۶ کلوین) دمای ذوب
۱۱۸٫۱ درجه سلسیوس (۲۴۴٫۶ درجه فارنهایت؛ ۳۹۱٫۲ کلوین) دمای جوش
قابل امتزاج به هر نسبت انحلال پذیری در آب
۶۰٫۰۵ g mol−1 جرم مولی
D 1/74 گشتاور دو قطبی

بررسی آنالیز شیمایی در فروش اسید استیک 99 درصد

در این بخش آنالیز شیمیایی مربوط به فروش اسید استیک 99 درصد را مورد بررسی قرار می دهیم. بررسی آنالیز شیمایی مربوط به هر ماده شیمیایی یکی از اولویت های اساسی و ارکان مهم در خرید فروش مواد شیمیایی می باشد. زیرا این محصول با توجه به کاربردهای متنوعی که دارد. در بخش های صنعتی و تولیدی گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.

و مصرف کنندگان هر بخش ، نیازمند آشنایی کامل با اطلاعات شیمیایی این مصول می باشند. تا به صورت صحیح و اصولی آن را مورد استفاده قرار داده و مصرف نمایندو در جدول زیر نیز آنالیز شیمیایی مربوط به فروش اسید استیک 99 درصد برای خریداران و مصرف کنندگان ارائه گردیده است.

نتیجه روش تست
روشن و فاقد

مواد شناور

MAP-SM111 ظاهر
بیشتر از 99/85 MAP-70014 درصد خلوص
کمتر از 0/15 ASTM-D1364 درصد آب
کمتر از0/050 ASTM-D3546 اسید فرمیک
1.048-1.051 ASTM-D1298 چگالی
کمتر از 0/02 ASTM-D2191 استالدهید
بیش از 2 ساعت MAP-70019 زمان پرمنگنات
بیشتر از 16/35

درجه سانتی گراد

ASTM-D 1493 نقطه تبلور
کمتر از 1ppm MAP-70021 سولفات ها
کمتر از 1ppm MAP-70020 کلراید
کمتر از 1/0 ASTM-E394 آهن کل
کمتر از 0/010 ASTM-E394 اسید پروپیونیک
کمتر از 0/003 ASTM-D1353 مواد غیر فرار
کمتر از 0/5 تعیین شده با جذب اتمی فلزات سنگین
زیر 10 APHA ASTM-D1209 رنگ

کاربردهای اسید استیک

حال در این بخش به معرفی کاربردها و موارد مصرف مرتبط با فروش اسید استیک 99 درصد خواهیم پرداخت. این محصول شیمیایی با دارا بودن ویژگی های شیمیایی و فیزیکی خاص ، دارای کاربردها و مصارف گوناگون و متعددی می باشد. ساخت و تولید بسیاری از محصولات و ترکیبات شیمیایی تا مصرف در بخش صنایع غذایی ، تنها بخش اندکی از موارد مصرف این ماده شیمیایی می باشند.

در علم شیمی نیز از اسیداستیک به عنوان یک واکنش گر شیمیایی مهم درون واکنش های شیمیایی بهره برده می شود. در زیر برخی از کاربردهای این محصول به صورت خلاصه آورده شده است.

فروش اسید استیک 99 درصد جهت تولید استات وینیل تکپاره

فروش اسید استیک 99 درصد برای تولید آنیدرید استیک

فروش اسید استیک 99 درصد جهت تولید استر

فروش اسید استیک 99 درصد جهت تولید سرکه

فروش اسید استیک 99 درصد برای مصرف در صنایع غذایی

فروش اسید استیک 99 درصد برای استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی

فروش اسید استیک 99 درصد برای نساجی و رنگرزی

به عنوان حلال

معرف شیمیایی

فروش اسید استیک 99 درصد برای داروسازی و پزشکی

فروش اسید استیک 99 درصد برای کاربردهای باغبانی و کشاورزی

فروش اسید استیک 99 درصد جهت مصارف تمیزکاری و نظافت

فروش اسید استیک 99 درصد جهت مصارف خوراکی

مصارف خانگی

تولید پلی وینیل استات

فروش اسید استیک 99 درصد به منظور تولید سلولز استات

فروش اسید استیک 99 درصد برای تولید پلی اتیلن تریفتالات

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

کاربرد اسید استیک در نساجی و رنگرزی

این محصول شیمیایی در صنعت نساجی و رنگرزی نیز دارای کاربردهای بسیار و فراوانی می باشد. از اسید استیک در فرآیند رنگرزی پارچه و محصولات مرتبط و تولید ابریشم مصنوعی و پارچه با جنس لاتکس و مصنوعی استفاده می گردد. اسید استیک به جهت برخوردار بودن از خاصیت رطوبت سنجی برای جذب رطوبت محیط ، هنگام تولید پارچه مصرف می شود.

کاربرد و مصرف اسید استیک در رنگرزی ، برای موقعی می باشد. که نخ پنبه ای یا پارچه رنگ می شود. و از این ماده برای کمک به الیاف جهت جذب بهتر رنگ استفاده می شود. فروش اسید استیک 99 درصد به بخش رنگرزی و نساجی بخاطر کاربرد گسترده آن در این بخش توسط شرکت استیک ایران به صورت عمده و خرده صورت می گیرد.

مصرف اسید استیک در صنایع غذایی

فروش اسید استیک 99 درصد جهت مصرف آن در صنایع غذایی به صورت گسترده توسط شرکت استیک ایران صورت می گیرد. زیرا سرکه یک ماده غذایی رایج می باشد. و تحت عنوان کد افزودنی E260  و به عنوان یک چاشنی در اغلب خوراکی ها و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

و اغلب به عنوان آب نمک در مایعات ترشی ، وینگرت ، ماریناد و سایر سس های سالاد استفاده می شود. و سرکه همچنین می تواند در تهیه غذا برای کمک به کنترل آلودگی سالمونلا در گوشت و محصولات مرغ استفاده شود.

کاربرد اسید استیک به عنوان حلال

فروش اسید استیک 99 درصد برای استفاده از آن به عنوان یک حلال توسط شرکت اسیتک ایران صورت می گیرد. زیرا اسید استیک در حالت منجمد یک حلال پروتون ‌دار قطبی بسیار عالی می باشد. این محصول غالبا در تصفیه مواد آلی به عنوان ماده حلال کریستال ‌سازی مجدد مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده در حالت مذاب خالص ، در روند تولید اسید ترفتالیک که ماده خام پلی اتیلن ترفتالیک است. به عنوان یک ماده حلال بکار برده می شود. در حال حاضر این کاربرد ۵ تا ۱۰ درصد از اسید استیک تولید شده در جهان را شامل می شود. با افزایش تولید PET انتظار می‌رود این کاربرد روندی صعودی را شاهد باشد.

در واکنش ‌هایی ماننند فریدل کرافتس ، اکلیل ‌دار کردن فریدل کرافتس، همان اکلیل ‌دار کردن فریدل کرافتس که در آن‌ها کربوکاتیون وجود دارند. نیز اسید استیک به عنوان یک ماده حلال مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان نمونه ، یک مرحله از تولید تجاری کافور مصنوعی ، شامل نو آرایی ونگر میروین کمفین به استات ایزوبورنیل می باشد.

در این حالت نیز اسید استیک برای حفظ و تثبیت کربن‌ دار کردن واکنش نوآرایی ، بازآراسته و هم به عنوان حلال و هم به عنوان یک هسته دوست عمل می نماید. در هنگام فرآیند کاهش ، اکسایش یک گروه نیترو آریل به یک آنیلین توسط یک پالادیوم کربنی ، این ماده به عنوان حلال انتخابی کاربرد دارد.

در بخش شیمی تحلیلی نیز اسید استیک در حالت منجمد برای تخمین مواد قلیایی ضعیف همچون آمیدهای آلی بکار می‌رود. همچنین اسید استیک منجمد به عنوان باز از آب هم ضعیف ‌تر می باشد. در نتیجه در این بین  ، آمید به عنوان یک باز قوی عمل می نماید. سپس با استفاده از یک محلول در اسید استیک منجمد با خاصیت اسیدی بسیار قوی همچون اسید پرکلرید ، می‌توان عیار آن را اندازه گیری کرد.

مصرف اسید استیک جهت نظافت و تمیز کاری

سرکه یکی از ترکیباتی است که در زندگی روزمره ما دارای کاربردهای فراوانی می باشد. سرکه را می توان در خانه به عنوان پاک کننده پنجره ، برای تمیز کردن قهوه سازها و ظروف اتوماتیک ، به عنوان یک عامل شستشو برای ماشین ظرفشویی و برای تمیز کردن کاشی و دوغاب حمام استفاده نمود. اینم اده همچنین می تواند برای تمیز کردن ابزار و تجهیزات مربوط به مواد غذایی استفاده شود.

زیرا معمولاً بی ضرر و بی خطر بوده و آثار مضری از خود بر جای  نمی گذارد. و به دنبال آن نیاز به آبکشی کمتری دارد. فروش اسید استیک 99 درصد توسط شرکت ساتیک ایران به تولید کننده های مواد شوینده و بهداشتی ، به همین منظور انجام می پذیرد.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

اطلاعات ایمنی ( MSDS ) مرتبط با فروش اسید استیک 99 درصد

مشخصات محصول

ﻧﺎم ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻲ : اﺳﺘﻴﻚ اﺳﻴﺪ

فرمول شیمیایی : C2H4O

Cas number : 64-19-7

ﻣﺘﺮادف ﻫﺎ : اﺗﺎﻧﻮﺋﻴﻚ اﺳﻴﺪ ، ﻫﻴﺪروژن اﺳﺘﺎت ، ﻣﺘﺎن ﻛﺮﺑﻮﻛﺴﻴﻠﻴﻚ اﺳﻴﺪ ، جوهر سرکه

خطرات شناسایی شده

اﻳﻦ اﺳﻴﺪ در ﻓﺮم ﻣﺎﻳﻊ و ﺑﺨﺎر ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﻓﺖ ﭼﺸﻢ ، دﻫﺎن و ﻣﺠﺎری ﺗﻨﻔﺴﻲ آﺳﻴﺐ وارد ﻛﻨﺪ.

ﺗﻤﺎس آن ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﻣﻮﺟﺐ اﻟﺘﻬﺎب ، ﺳﻮزش ، درد ، ﺧﺎرش، ﻗﺮﻣﺰی و آب رﻳﺰش ﺷﺪه و ﺗﺎری دﻳﺪ ، ﺳﻮﺧﺘﮕﻲ و ﺗﻮرم شده و آﺳﻴﺐ داﺋﻤﻲ ﻗﺮﻧﻴﻪ را در ﭘﻲ دارد

ﺗﻤﺎس اﻳﻦ ﺣﻼل ﺧﻮرﻧﺪه ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﻣﻮﺟﺐ ﻗﺮﻣﺰی ، ﺧﺎرش ، ﭘﻮﺳﺘﻪ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺷﺪن ، ﺳﻮﺧﺘﮕﻲ و ﺗﺎول ﻣﻲ ﺷﻮد

اﺳﺘﻨﺸﺎق ﺑﺨﺎرات آن دﺳﺘﮕﺎه ﺗﻨﻔﺴﻲ را ﺗﺤﺮﻳﻚ ﻛﺮده و ﺳﺒﺐ ﺳﺮﻓﻪ ، ﻋﻄﺴﻪ ، ﺗﻮرم ﻏﺸﺎﻫﺎی ﻣﺨﺎﻃﻲ ﺑﻴﻨﻲ ، ﺗﻨﮕﻲ ﻧﻔﺲ ، درد ﻗﻔﺴﻪ ﺳﻴﻨﻪ ، اﻓﺰاﻳﺶ ﺑﺰاق ، ﺑﺮوﻧﺸﻴﺖ ، ﻳﺮﻗﺎن ، ﺗﻬﻮع ، ﺳﺮﮔﻴﺠﻪ ، ﺿﻌﻒ ﻋﻀﻼﻧﻲ ، ﺗﻮرم و زﺧﻢ ﺷﺪن رﻳﻪ ﻫﺎ و ﻳﺎ ﺣﺘﻲ ﺧﻔﮕﻲ ﻣﻲ ﺷﻮد

ﺑﻠﻌﻴﺪن آن ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮزش و درد دﻫﺎن ، ﮔﻠﻮ و ﺷﻜﻢ ، ﺳﺮﻓﻪ ، اﻳﺠﺎد زﺧﻢ و ﺧﻮن رﻳﺰی ، ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻬﻮع ، اﺳﻬﺎل و اﺳﺘﻔﺮاغ ، اﺳﭙﺎﺳﻢ ﺷﻜﻤﻲ ، اﺳﺘﻔﺮاغ ﺧﻮﻧﻲ ، اﺧﺘﻼل در ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻛﺒﺪ ، ﺗﺸﻨﺞ ، ﺿﻌﻒ ﻋﻀﻼﻧﻲ ، ﺳﺮﮔﻴﺠﻪ ، ﻧﺎرﺳﺎﻳﻲ ﻛﻠﻴﻮی ، ادرار ﺧﻮﻧﻲ ، ﺳﻮ ﻫﺎﺿﻤﻪ ، ﺳﻴﺎه ﺷﺪن و ﻓﺮﺳﺎﻳﺶ دﻧﺪان ﻫﺎ ، ﻧﻜﺮوز ﻓﻚ ، اﻟﺘﻬﺎب ﮔﻠﻮ ، ورم ﻣﻌﺪه ، ﺷﻮک ، اﻏﻤﺎ و حتیﻣﺮگ ﻣﻲ ﺷﻮد

اسید استیک ﺑﺮای ﭘﻮﺳﺖ ، ﻛﻠﻴﻪ ﻫﺎ ، ﻏﺸﺎﻫﺎی ﻣﺨﺎﻃﻲ و دﻧﺪان ﻫﺎ ﺳﻤﻲ اﺳﺖ و ﻣﻮﺟﺐ ﺟﻬﺶ ژﻧﺘﻴﻜﻲ و ﺟﻬﺶ ﺑﺎﻛﺘﺮی ﻫﺎ ﻣﻲ ﺷﻮد

کمک های اولیه و اقدامات درمانی

ﺗﻤﺎس ﺑﺎ ﭼﺸﻢ

ﻟﻨﺰﻫﺎی ﺗﻤﺎﺳﻲ را ﺟﺪا ﻛﻨﻴﺪ

ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﻪ ﻣﺪت 15 دﻗﻴﻘﺎ ﭼﺸﻢ ﻫﺎ را با آب زﻳﺎد بشویید

آب ﺳﺮد نیز ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﻴﺮد

ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺷﻮد

ﺗﻤﺎس ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ

ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﭘﻮﺳﺖ را ﺑﺎ آب زﻳﺎد و ﺑﻪ ﻣﺪت 15 دﻗﻴﻘﻪ ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ

ﺳﻄﺢ پوست را ﺑﺎ ﻧﺮم ﻛﻨﻨﺪه ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻴﺪ

ﭘﻮﺳﺖ را ﺑﺎ آب و ﺻﺎﺑﻮن ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ

ﻟﺒﺎس ﻫﺎ و ﻛﻔﺶ ﻫﺎی آﻟﻮده را ﺧﺎرج ﻛﺮده و ﭘﻴﺶ از اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺠﺪد ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ

در ﺻﻮرت ﺷﺪﻳﺪ ﺑﻮدن ﻣﻴﺰان ﺗﻤﺎس از ﻛﺮم آﻧﺘﻲ ﺑﺎﻛﺘﺮﻳﺎل و ﺻﺎﺑﻮن ﺿﺪ ﻋﻔﻮﻧﻲ ﻛﻨﻨﺪه اﺳﺘﻔﺎده ﻛﻨﻴﺪ

آب ﺳﺮد نیز ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﻴﺮد

ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی مراجعه نمایید

ﺑﻠﻌﻴﺪن و ﺧﻮردن

ﻓﺮد مصدوم را ﻣﺠﺒﻮر ﺑﻪ ﺗﻬﻮع و استفرلغ ﻧﻜﻨﻴﺪ

ﻫﻴﭻ نوع ماده ﺧﻮراﻛﻲ ﺑﻪ ﻓﺮد مصدوم داده ﻧﺸﻮد

ﻟﺒﺎس ﻫﺎی ﺗﻨﮓ را از بدن مصدوم خارج نمایید

به پزشک و مراکز درمانی مراجعه نمایید

ﺗﻨﻔﺲ

از محیط آلوده خارج شده و ﻫﻮای ﺗﺎزه ﺗﻨﻔﺲ نمایید

ﻟﺒﺎس ﻫﺎی ﺗﻨﮓ و ﻛﺮاوات و ﻛﻤﺮﺑﻨﺪ را ﺟﺪا نمایید

در ﺻﻮرت ﻗﻄﻊ ﺷﺪن ﺗﻨﻔﺲ ، به فرد مصدوم ﺗﻨﻔﺲ ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ داده ﺷﻮد (ﻫﺸﺪار : ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﺳﻤﻲ ﺑﻮدن ﻣﺎده ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﻓﺮد اﺣﻴﺎ ﻛﻨﻨﺪه آﺳﻴﺐ دﻳﺪه و ﺑﺎ ﻣﺸﻜﻞ روﺑﺮو ﺷﻮد )

در ﺻﻮرت ﻛﻨﺪی ﺗﻨﻔﺲ از ﻣﺎﺳﻚ اﻛﺴﻴﮋن اﺳﺘﻔﺎده ﺷﻮد

در ﺻﻮرت اداﻣﻪ دار ﺷﺪن ﻣﺸﻜﻞ ﺗﻨﻔﺴﻲ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺷﻮد

اقدامات ضروری در زمان نشت و انتشار تصادفی

اﺣﺘﻴﺎط ﻫﺎی ﻓﺮدی و زﻳﺴﺖ ﻣﺤﻴﻄﻲ

اﻳﻦ ﻣﺎده اﺷﺘﻌﺎل ﭘﺬﻳﺮ و ﺧﻮرﻧﺪه اﺳﺖ

در ﺻﻮرت اﻧﺘﺸﺎر ﻣﻘﺎدﻳﺮ زﻳﺎدی از آن اﺑﺘﺪا ﮔﺮﻣﺎ و ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺣﺘﺮاق را از ﻣﺤﻴﻂ دور ﻛﻨﻴﺪ

ﺑﺎ اﺣﺘﻴﺎط ﻧﺸﺘﻲ را ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻛﻨﻴﺪ

از ورود آب ﺑﻪ داﺧﻞ ﻇﺮف ﻫﺎ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮی ﻛﻨﻴﺪ

ﻣﻮاد رﻳﺨﺘﻪ ﺷﺪه را ﻟﻤﺲ ﻧﻜﻨﻴﺪ

از اﺳﭙﺮی آب ﺑﺮای ﺟﻠﻮﮔﻴﺮی از اﺟﺘﻤﺎع ﺑﺨﺎرات اﺳﺘﻔﺎده ﻛﻨﻴﺪ

اﺟﺎزه ﻧﺪﻫﻴﺪ ﻣﺎده در ﺧﺎک و زﻣﻴﻦ ﻧﻔﻮذ ﻛﻨﺪ و وارد ﺳﻴﺴﺘﻢ ﭘﺴﺎب و آب ﻫﺎی زﻳﺮزﻣﻴﻨﻲ ﺷﻮد

ﭘﺲ از ﺟﻤﻊ آوری در ﻣﺨﺎزن دﻓﻊ زﺑﺎﻟﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻗﺮار داده ﺷﻮد

روش ﻫﺎ و وﺳﺎﻳﻞ رﻓﻊ آﻟﻮدﮔﻲ

در ﺻﻮرت ﻧﺸﺖ ﻣﻘﺎدﻳﺮ ﻛﻤﻲ از آن ، ﺑﺎ آب رﻗﻴﻖ ﻛﺮده و ﺳﭙﺲ ﺑﺎ دﺳﺘﻤﺎل ﺗﻤﻴﺰ ﺷﻮد

ﻣﻲ ﺗﻮان از ﺟﺎذب ﻫﺎی ﺟﺎﻣﺪ ﻧﻴﺰ اﺳﺘﻔﺎده ﻛﺮد

در ﺻﻮرت ﻟﺰوم ﺑﺮای ﺧﻨﺜﻲ ﻛﺮدن ﺑﻘﺎﻳﺎ از ﻣﺤﻠﻮل رﻗﻴﻖ ﺳﺪﻳﻢ ﻛﺮﺑﻨﺎت اﺳﺘﻔﺎده ﻛﻨﻴﺪ

در ﻣﻘﻴﺎس ﺑﺰرگ در ﺻﻮرت ﺟﺎﻣﺪ ﺑﻮدن ﻣﺎده از ﻳﻚ ﺑﻴﻞ ﻳﺎ اﺑﺰار ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ ﺑﺮای دﻓﻊ آن ﻫﺎ در ﻇﺮوف زﺑﺎﻟﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﻮد

در ﺻﻮرت ﻣﺎﻳﻊ ﺑﻮدن ﺗﺮﻛﻴﺐ از ﺷﻦ و ﻣﺎﺳﻪ ، ﺧﺎک ﺧﺸﻚ و دﻳﮕﺮ ﺟﺎﻣﺪات ﻏﻴﺮ ﻗﺎﺑﻞ اﺣﺘﺮاق ﺑﺮای رﻓﻊ آﻟﻮدﮔﻲ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﻮد

نحوه جابجایی و انبارداری

هشدارها

از ﮔﺮﻣﺎ و ﻣﻨﺒﻊ اﺣﺘﺮاق دور ﻧﮕﻪ داﺷﺘﻪ ﺷﻮد

ﺗﻤﺎم ﺗﺠﻬﻴﺰات و ﻇﺮوف ﺣﺎوی ﺣﻼل را ﺑﺮ روی زﻣﻴﻦ ﻗﺮار دﻫﻴﺪ

ﮔﺎز ، ﺑﺨﺎر و ﻓﻮم ﻫﺎ را اﺳﺘﻨﺸﺎق نکنید

ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮل آب اﺿﺎﻓﻪ ﻧﻜﻨﻴﺪ

ﻟﺒﺎس ﻣﻨﺎﺳﺐ و ایمن ﺑﭙﻮﺷﻴﺪ

در ﺻﻮرت ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ از ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺗﻨﻔﺴﻲ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺘﻔﺎده ﻛﻨﻴﺪ

در ﺻﻮرت ﻣﺼﺮف ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻴﺪ و ﺑﺮﭼﺴﺐ ﻣﺤﺼﻮل را ﺑﻪ او ﻧﺸﺎن دﻫﻴﺪ

از ﺗﻤﺎس ﺑﺎ ﭼﺸﻢ و ﭘﻮﺳﺖ ﺧﻮدداری ﻛﻨﻴﺪ

از ﺗﺮﻛﻴﺒﺎت ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎری ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺳﻴﺪﻫﺎ ، ﻗﻠﻴﺎﻫﺎ ، ﻓﻠﺰﻫﺎ ، ﻛﺎﻫﻨﺪه ﻫﺎ و اﻛﺴﻴﺪﻛﻨﻨﺪه ﻫﺎ دور ﻧﮕﻪ داﺷﺘﻪ ﺷﻮد

ذﺧﻴﺮه ﺳﺎزی

در ﻳﻚ ﻣﻜﺎن ﺟﺪا ، اﻳﻤﻦ و ﺗﺎﻳﻴﺪ ﺷﺪه ﻧﮕﻪ داری ﺷﻮد

ﻇﺮوف را در ﻳﻚ ﻣﻜﺎن ﺳﺮد و ﺑﺎ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﮕﻪ دارﻳﺪ

ﻇﺮوف ﻧﮕﻪ دارﻧﺪه ﺑ ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺤﻜﻢ ﻣﻬﺮ و ﻣﻮم ﺷﺪه و آب ﺑﻨﺪی شده ﺑﺎﺷﻨﺪ

از ﺗﻤﺎم ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺣﺘﺮاق (ﺷﻌﻠﻪ و ﺟﺮﻗﻪ) دور ﻧﮕﻪ داﺷﺘﻪ ﺷﻮد

منبع : https://fa.wikipedia.org