کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی

مقدمه

کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی به عنوان یک ماده آلی از اهمیت بالایی برخوردار است. در کشاورزی از این ماده برای کنترل PH خاک ، برای کنترل رشد علف ‌های هرز و به عنوان یک ماده نگهدارنده و ضد قارچ استفاده و مورد بهره ‌برداری قرار می گیرد. شرکت استیک ایران در زمینه تامین و فروش مواد شیمیایی با کیفیت و مقرون به صرفه فعالیت می نماید.

و  با داشتن چندین سال سابقه در زمینه فروش اسید استیک ۹۹ درصد جزو بزرگترین شرکت ‌های تامین کننده در این زمینه شناخته می شود. اسید استیک ۹۹ درصد به دلیل داشتن ویژگی‌ های منحصر به فرد در اکثر صنایع مورد استفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای فراوانی می ‌باشد . یکی از شرکت ‌های تولید کننده اسیداستیک ۹۹ درصد در داخل کشور پتروشیمی فناوران می ‌باشد.

که توانسته است نیاز داخلی را تامین نموده و علاوه بر آن سبب افزایش صادرات نیز گردد. این مجموعه با همکاری شرکت ‌های دیگر از جمله شرکت متانول ایران ، شرکت کربنات ایران و شرکت سولفوریک ایران توانسته است. نیاز صنایع داخلی را تامین نموده و از بروز هرگونه کمبود اسید استیک ۹۹ درصد در بازار جلوگیری نماید. شرکت استیک ایران به دلیل داشتن امکانات پیشرفته حمل و نقلی و شعبات متعدد در اکثر نقاط کشور به یکی از برترین شرکت‌ های تامین کننده مواد شیمیایی در سطح کشور تبدیل شده است.

که یکی از مزیت ‌های اصلی این شرکت بوده و سبب جذب مشتریان زیادی جهت خرید از این شرکت شده است. یکی از مهمترین اهداف این شرکت تهیه و تامین اسید استیک بخاطر کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی به صورت گسترده و وسیع با کیفیت و قیمتی مناسب برای خریداران و مصرف کنندگان داخلی می ‌باشد.

با تهیه و تامین مداوم و گسترده مواد اولیه مورد نیاز صنایع داخلی می‌توان شاهد رشد اقتصادی در داخل کشور بود. خریداران و مصرف کنندگان می‌توانند جهت کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی ، این محصول را به صورت عمده و خرده با قیمتی مناسب و در بسته ‌بندی‌های مختلف سفارش داده و در سریع‌ ترین زمان ممکن تحویل بگیرند.

بررسی کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی

حال می خواهیم به بررسی کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی بپردازیم. اسید استیک ۹۹ درصد یا متانوئیک اسید نوعی اسید آلی است. که دارای کاربرد گسترده‌ای در زمینه کشاورزی می ‌باشد. اسید استیک ۹۹ درصد سبب جذب مواد مغذی توسط گیاهان مختلف شده و می‌تواند رشد آنها را چندین برابر افزایش دهد. همچنین این ماده به عنوان یک عامل ضد قارچ نیز شناخته می ‌شود. و مانع کاهش کیفیت محصولات به دلیل حمله آفت یا ایجاد قارچ می ‌شود.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی بسیار حائز اهمیت بوده و بیشتر مورد توجه بخش کنترل آفات ، کاشت و همچنین گیاهانی که به صورت خود رویش در باغات و مزارع دیده می ‌شوند قرار گرفته است. از آن دسته از گیاهانی که نسبت به اسید استیک واکنش خوبی نشان می ‌دهند. می‌ توان به کلزا ، برنج ، ذرت ، گندم و کاساوا اشاره کرد.

قیمت مقرون به صرفه این محصول سبب شده تا کشاورزان نسبت به استفاده از این ماده در زمین‌های کشاورزی خود ترغیب شوند. و کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی را در اولویت قرار دهند. اسید استیک به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی می ‌تواند. گزینه مناسبی در مقابل بافت ‌های میکروبی باشد. زیرا مقاومت فوق العاده ‌ای در برابر بافت ‌های میکروبی دارد.

و می‌تواند برای مدت زمان طولانی و در یک دوره کاشت گیاهی کامل از آن استفاده کرد. کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی در طی چند سال گذشته برای جلوگیری از خشکی گیاهان در حال رشد ، افزایش یافته است. چرا که در طی چند سال اخیر خشکسالی بر کشور حاکم بوده و عدم کنترل اثرات خشکسالی بر روی گیاهان می‌ تواند. تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. این محصول برای افزایش انعطاف پذیری گیاهان در برابر خشکسالی تیز اهمیت فزاینده‌ ای دارد.

طبق بررسی ‌های فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی انجام شده محققان به این نتیجه رسیده ‌اند. که افزایش واکنش ‌های سازگاری به خشکی در بسیاری از گیاهان با استفاده از اسید استیک روندی خوبی داشته است. همچنین این ماده می‌تواند پیامدهایی را که در اثر خشکسالی به وجود آمده اند را برطرف نماید. برای مثال در اثر خشکسالی تجمع گونه ‌های اکسیژن فعال  و سطح نشت مالون دی آلدئید و الکترولیت افزایش یافته که به طور قابل توجهی می‌توان با اسید استیک این مشکلات را برطرف نمود.

اسیداستیک تولید داخلی به دلیل داشتن کیفیت مناسب و رعایت استانداردهای جهانی و همچنین قیمتی مقرون به صرفه مورد توجه کشاورزان بوده است. کشاورزان با دسترسی آسان به این ماده می ‌توانند بسیاری از مشکلات نظیر کنترل آفات و پیامدهای خشکسالی را حل نمایند.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی

کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

 

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

کنترل رشد علف ‌های هرز به وسیله کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی

کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی به دلیل سازگاری که با محیط زیست دارد. می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی باشد. از این رو کشاورزان تمایل زیادی برای کنترل رشد علف‌های هرز با استفاده از کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی دارند.

از اسید استیک در غلظت‌هایی بین ۲۰ تا ۵ درصد برای حذف علف ‌های هرز استفاده می ‌شود. غلظت های ۱۰ تا ۵۰ درصد برای کشاورزی و غلظت ۵ درصد برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. اسید استیک به صورت اسپری بر روی سطح گیاهان اسپری شده و در غلظت‌های بالا می‌تواند. سبب تخریب علف‌ های هرز شود. اسید ستیک به سرعت در برگ‌ علف‌ های هرز نفوذ کرده و آنها را از بین می‌برد.

غلظت ۳۰ درصد نیز برای کنترل علف‌ های هرز و غلظت ۵۰ درصد برای دستیابی به نتایج سریع‌ تر و قوی‌ت ر استفاده می‌شود. کنترل رشد علف ‌های هرز به وسیله کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی بدین گونه است. که بر روی ساقه ‌ها و برگ ‌ها عمل کرده و از طریق نفوذ از ریشه ‌ها نمی باشد. به طوری که با ایجاد شکستگی بر روی دیواره سلولی ساقه یا برگ باعث ایجاد نشتی مایعات گیاه می ‌شود.

و رفته رفته سبب ایجاد خشکی در علف‌ های هرز شده و نابودی آنان را به همراه خواهد داشت. غلظت اسید استیک مورد استفاده و نوع علف هرز در نابودی این گیاه تاثیر بسزایی دارد. به طوری که هر چقدر غلظت اسید استیک مورد استفاده بالاتر باشد. تاثیرگذاری بالاتری داشته و علف‌های هرز چند ساله برای از بین برده شدن نیاز به مدت زمان بیشتری دارند.

در نتیجه بعد از اسپری کردن اسید استیک بر روی علف‌های هرز دیواره سلولی ساقه‌ها و برگ‌ها شکسته شده و مایع درونی گیاه به بیرون نشت می‌ کند. که سبب قهوه ‌ای شدن رنگ گیاه شده و پس از چند ساعت گیاه به رنگ سیاه تبدیل می ‌شود. بدین صورت علف هرز خشک شده و از بین خواهد رفت. در طی سال های اخیر نیز کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی برای این نوع مصارف در حال افزایش می باشد.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی برای تنظیم میزان PH آب و خاک

یکی دیگر از موارد کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی برای تنظیم میزان PH آب و خاک می باشد. زیرا این ماده در کشاورزی کاربرد فوق العاده و وسیعی در زمینه کنترل PH دارد. در بخش کشاورزی ایجاد تعادل در PH آب و خاک از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در صورت به هم خوردن PH آب و خاک رشد گیاه تحت تاثیر قرار میگیرد.

در غلظتهای بالا از اسید استیک برای کاهش PH آب آبیاری و خاک استفاده می‌ شود. گیاهان شرایط متفاوتی را برای رشد نیاز دارند. به طوری که بعضی گیاهان در شرایط اسیدی و بعضی در خاک ‌های قلیایی بهتر رشد می‌کنند. در صورت غلظت بالای خاک ، اسید استیک را مستقیماً به خاک اضافه می‌کنند.

تا با کاهش PH خاک شرایط مساعدی را برای رشد گیاه فراهم نماید. در نتیجه برای افزایش  رشد و باروری گیاهان باید میزان خاصیت اسیدی و بازی خاک کنترل شود.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی برای افزایش رشد و نمو گیاهان

طبق تحقیقات انجام شده ، کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی می‌تواند در رشد و نمو گیاهان تاثیرات مثبتی را داشته باشد. استفاده از اسید استیک در گیاهان سبب جذب آب و مواد مغذی بیشتر در گیاهان شده و باعث بهبود فرآیند فتوسنتز می‌شود. همچنین کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی سبب افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش‌های محیطی مانند کم آبی و شوری خاک می‌شود.

در نتیجه گیاه در فصل خشک سال مقاومت بیشتری خواهد داشت. نحوه عملکرد اسید استیک در رشد گیاهان به گونه ‌ای است که باعث تولید هورمون‌ های گیاهی و مواد معدنی ، بهتر حل شدن مواد مغذی و مختل کردن فعالیت پاتوژن ‌ها و تثبیت نیتروژن می‌ شود. و میتواند رشد و سلامت گیاه را تضمین نماید.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی به عنوان یک عامل ضد قارچ

در برخی موارد ، کاربرد اسید استیک 99 درصد در کشاورزی به عنوان یک عامل ضد قارچی می ‌باشد. وجود بیماری قارچی در گیاهان سبب کاهش کیفیت محصول شده ، که برای جلوگیری از این بیماری در گیاهان اسید استیک به صورت محلول پاشی برای دانه ‌ها استفاده می ‌شود. تا این عامل ضد قارچی از بین رفته و از کاهش کیفیت محصول جلوگیری شود.

اسید استیک ۹۹ درصد یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی است. که اکثر باکتری و قارچ ‌ها را از بین می ‌برد برای همین به منظور جلوگیری از گسترش بیماری ‌های قارچی و آفت ‌ها و اطمینان از عملکرد بهینه ، ابزار و تجهیزات مزارع کشاورزی را نیز به صورت منظم ضدعفونی می‌ کنند. اسید ستیک به دلیل داشتن کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه ماده‌ای مناسب و دوستدار محیط زیست می ‌باشد.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

منبع: https://fa.wikipedia.org/