کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها

مقدمه

هدف از ارائه ایت مقاله بررسی کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها می باشد. اسید استیک ۹۹ به عنوان یکی از مهم‌ترین و شناخته شده ‌ترین اسیدها در تولید انیدرید استیک استفاده می ‌شود. این ماده در بخش‌های تولید سلولز استات کاربرد دارد. مهم ‌ترین کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها است. که بلافاصله پس از آن آنیدرید استیک و استر تولید می‌ شود.

۲۰ الی ۳۰ درصد از تولید اسید استیک ۹۹ در دنیا برای تولید آنیدرید استیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو شرکت استیک ایران از چندین سال قبل ، فروش اسید استیک 99 درصد را در سراسر کشور انجام می دهد. و در حال حاضر نیز در تمامی انبارهای خود این محصول را موجود نموده است. تا در صورت نیاز به صنایع مربوطه عرضه نموده و در رشد چرخه تولید نقش موثری داشته باشد.

این ماده به عنوان یک اسید آلی و یک محلول حلال در بسیاری از واکنش‌های شیمیایی حضور داشته و کاربردهای فراوانی دارد. اسید استیک به دلیل داشتن ویژگی و کاربردهای فراوان باید جزو اولویت ‌های اولیه شرکت‌های تولید کننده قرار بگیرد تا هیچگونه کمبودی در تولید و عرضه آن صورت نگیرد.

شرکت استیک ایران با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت کربنات ایران و شرکت متانول ایران ، اسید استیک و سایر مواد اولیه شیمیایی را به صورت عمده و خرده با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب در دسترس خریداران و مصرف کنندگان قرار می‌ دهد.

دسترسی راحت به محصولات شیمیایی توسط این شرکت در سراسر کشور امکان ‌پذیر می باشد. چرا که این مجموعه دارای شعبات متعددی در سطح کشور از جمله شهرهای تهران و تبریز می ‌باشد. و همچنین دارای امکانات پیشرفته حمل و نقلی بوده که باعث می ‌شود. محصول خریداری شده در سریع ‌ترین زمان ممکن به دست مشتری برسد.

با توجه به کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها ، مصرف کنندگان و تولید کنندگان می‌توانند اسید استیک مورد نیاز خود را به صورت عمده و خرده در بسته ‌بندی ‌های مختلف از این شرکت تهیه نمایند. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت محصولات  با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل فرموده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها

حال می خواهیم به بررسی کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها بپردازیم. اسید استیک ، اتانوییک اسید یا جوهر انگور جز اسیدهای آلی (از گروه کربوکسیلیک اسیدها) است. فرمول آن CH3COOH است. استیک اسید جز اسیدهای کربوکسیلیک بوذه و در نامگذاری آیوپاک به اسید اتانوئیک معروف است.  استیک اسید مایع ، مانند آب و اتانول یک حلال پروتون‌دار آبدوست (مولکول قطبی- قطبی) است.

اسید استیک به صورت رقیق شده در تولید بسیاری از ترکیبات شیمیایی به عنوان یک واکنشگر شیمیایی به کار می ‌آید.

مهم ‌ترین کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها می باشد. که بلافاصله پس از آن آنیدرید استیک و استر تولید می ‌شود. انیدرید استیک از واکنش متانول ، مونو اکسید کربن و اسید استیک در حضور کاتالیست کمپلکس رودیم و پروموترهای متیل یدید و لیتیوم یدید حاصل می ‌شود.

با توجه به کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها ، در فرایند تولید انیدرید استیک درصدی از اسید استیک وارد واکنش شده و مقداری از آن نیز به صورت اسید استیک خالص سازی شده از فرایند استحصال می ‌شود. تجهیزات مورد استفاده در فرایند تولید انیدرید استیک شامل دستگاه ‌های جدا کننده و سپراتورها ، مبدل‌های حرارتی ، وسل ‌ها و دستگاه‌های بازیابی کاتالیست‌ها و پروموترها می‌ باشد.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها  بدین صورت می باشد. که به عنوان ماده اولیه در تولید مونومر وینیل استات نقش آفرینی می‌کند. و بین ۴۰ تا ۴۵ درصد از اسید استیک تولید شده در جهان به مصرف این فرآیند می ‌رسد. مونومر وینیل استات بلافاصله پس از تولید به آنیدریک اسید و استر تولید می ‌شود .

استرها توسط واکنش کاتالیستی از اسیداستیک و الکل تولید می‌شوند. استرها شامل انیل استات و نرمال بوتیل استات و ایزو بوتیل استات و پروپیل استات می‌ شوند.  بیشتر استرهای استات ، از استالدهید با استفاده از واکنش تیشچنکو تولید می ‌شوند.

اول ، مونومرهای گلیکول از اتیلن اکسید یا اکسید پروپیلن با الکل تولید می ‌شوند. که سپس با اسید استیک استری می‌گردند. حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از اسید استیک تولیدی در سراسر جهان نیز برای این کار مصرف می شود. سه محصول عمده تولیدی شامل اتیلن گلیکول اتر استات (EEA) ، اتیلن گلیکول مونو بوتیل اتر استات (EBA)، و پروپیلن گلیکول مونو متیل اتر استات‌ می باشند.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها

کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

 

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

موارد مصرف انیدریک اسید تولید شده با کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها

در این قسمت می خواهیم به بررسی موارد مصرف انیدریک اسید تولید شده با کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها بپردازیم. اسید استیک به عنوان ماده اولیه در تولید انیدرید استیک کاربرد داشته و از اهمیت بالایی در صنعت برخوردار است. این ماده برای اولین بار توسط گرهارد در سال ۱۸۵۲ از واکنش بنزوئیل کلرید و پتاسیم استات به دست آمد.

انیدرید استیک یا اتانوئیک انیدرید که اغلب به صورت AcO2 نمایش داده می شود. مایعی بی رنگ ، متحرک ، با بویی  بسیار شبیه به استیک اسید می باشد. انیدرید استیک یک ماده شیمیایی پرکاربرد در محیط‌ های صنعتی و آزمایشگاهی بوده و دارای حلالیت عالی است. که آن را برای پردازش مبتنی بر حلال ، بسیار مناسب می‌کند.

با توجه به کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها ، انیدرید استیک در دمای اتاق به آهستگی با آب به استیک اسید تبدیل می شود. این هیدرولیز در دماهای بالاتر به طور فوق العاده شدید صورت می گیرد. بیشترین کاربرد انیدرید استیک در تولید سلولز استرها و عمدتاً سلولز استات می ‌باشد. و در آزمایشگاه دارای کاربرد وسیعی در سنتزهای آلی و آنالیز شیمیایی به عنوان یک حلال می باشد.

از کاربرد صنعتی انیدرید استیک به واکنش ‌های استیل ‌دار کردن می‌توان اشاره کرد. ( وارد کردن رادیکال استیل در یک مولکول آلی می‌باشد ). و با توجه به کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها ، برای تولید محصولاتی مانند دی استیل پروکسید ، پراستیک اسید و استرها استفاده می گردد. این ماده همچنین در جذب آب از واکنش ‌های شیمیایی نیز استفاده می ‌شود.

انیدرید استیک برای واکنش‌های اکسایشی یعنی فلزات و ترکیبات آلی موثر بوده و مورد مصرف قرار می ‌گیرد. همچنین این ماده برای تولید استیل کلرید و کلرو اسید استیک مصرف می‌ شود. از دیگر کاربردهای عمده تجاری انیدرید استیک می توان به  استیل دار کردن نشاسته برای ساخت عوامل آماده سازی پارچه برای چاپ ، استیل دار کردن سالیسیلیک اسید جهت تبدیل به آسپرین ، پولیش کاری الکترولیتی فلزات ، به ویژه آلومینیوم و فرآیند نیمه هادی اشاره کرد.

انیدرید استیک به عنوان پیش ماده‌ای برای سنتز ترکیبات دارویی عمل می‌کند و نقش مهمی در تولید داروهای ضد التهابی ، مسکن ‌ها و سایر داروهای ضروری دارد. این ماده به عنوان یک کاتالیزور در سنتز رنگ ‌ها و رنگدانه‌ ها عمل کرده و  ثبات و دوام رنگ را افزایش می‌ دهد.

موارد استفاده از استرهای تولید شده توسط کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها

در این بخش نیز می خواهیم موارد استفاده از استرهای تولید شده توسط کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها را مورد بررسی قرار دهیم. با کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها ، استرهایی چون اتیل استات و نرمال بوتیل استات و ایزوبوتیل استات و پروپیل استات تولید می شوند. که کاربردهای گسترده ای در بخشهای مختلف دارند.

اتیل استات با فرمول شیمیایی C4H8O2 از ترکیبات آلی محسوب می شود. که برای اولین بار در سال ۱۷۵۹ با استفاده از روش تقطیر مخلوطی از اتیل الکل و اسید استیک سنتز شد. این ماده چگالی کمتری نسبت به آب دارد. و قابلیت اشتعال پذیری داشته و به عنوان یکی از مهمترین حلال‌های صنعتی محسوب می‌ شود. افزایش دما باعث افزایش انحلال پذیری این ماده در آب خواهد شد.

نحوه تولید اتیل استات بدین صورت می‌باشد که از طریق واکنش استری شدن کلاسیک فیش اتانول و اسیداستیک تولید می شود. همچنین با هیدرولیز شدن اتیل استات ، اسیداستیک و اتانول به دست می ‌آید. اتیل استات به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فردی که دارد. در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. که در زیر به چند مورد از ان ها اشاره شده است.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها و مصرف آن ها در صنایع رنگسازی به عنوان فعال کننده یا سخت کننده استفاده می ‌شود.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها برای مصرف در صنایع داروسازی برای خالص سازی آنتی بیوتیک‌ ها

کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها برای مصرف در صنایع رنگ سازی و در عکاسی

کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها به عنوان تمیز کننده برای بردهای مدارهای الکترونیکی

کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها به عنوان حامل علف کش

کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها برای مصرف در صنایع غذایی به عنوان یک طعم دهنده

کاربرد اسید استیک 99 درصد در تولید استرها برای مصرف در مواد پاک کننده و محصولات مراقبتی خانگی

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری

منبع: https://fa.wikipedia.org/