نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک

مقدمه

شرکت استیک ایران با همکاری شرکت هایی از قبیل ، شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت متانول ایران و شرکت کربنات ایران در تامین انواع اسید استیک و سایر مواد اولیه شیمیایی نقش بسزایی دارد. این شرکت با ایجاد شعب متعدد در اقصی نقاط کشور امکان خرید مستقیم و بدون واسطه انواع اسید استیک را برای مشتریان فراهم نموده است.

در این مطلب می خواهیم به بررسی علل نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک بپردازیم. عوامل بسیار متعددی در نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک موثر می باشند. که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. شرکت استیک ایران یکی از پیشگامان فروش اسید استیک در سطح کشور است. که با کسب نمایندگی از شرکت های معتبر مانند فناوران ، تامین این محصول را بر عهده دارد.

شرکت استیک ایران با در اختیار داشتن سیستم فروش و توزیع مدرن و مداوم این محصول توانسته است. از تغییر و نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک در طی ماه های پایانی سال ممانعت بعمل آورد. این شرکت همواره با موجود نمودن اسید استیک در تمامی انبارهای خود نیاز مصرف کنندگان را به صورت بی وقفه و مستمر تامین می نماید.

فروش انواع اسید استیک به صورت عمده و خرده با نازلترین قیمت ممکن از اهداف این مجموعه می باشد. همانگونه که بیان شد عوامل متعددی در نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک دخیل می باشند. یکی از این عوامل بحث عدم توزیع کافی و مستمر اسید استیک می باشد. که موجب می شود شاهد افزایش ناگهانی قیمت این محصول در بازار شویم.

موارد موثر در نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک

فرآیند عرضه و تقاضای اسید استیک تاثیر معکوسی بر یکدیگر دارند. یعنی هر چقدر میزان فروش اسید استیک بیشتر شود. قیمت آن کاهش خواهد یافت. و هر چقدر مقدار عرضه آن کمتر باشد. قیمت آن صعودی خواهد بود. در طول دو ماه اخیر با توجه وجود برخی مشکلات در فرآیند فروش و تامین این محصول ، شاهد نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک می باشیم. شرکت استیک ایران نیز همواره سعی می نماید.

با تامین مناسب و مستمر اسید استیک ، از نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک تا حد ممکن جلوگیری نماید. ولی این کار تا حد مشخصی عملی می باشد. زیرا برخی عوامل دیگر نیز در این میان وجود دارند. مورد بعدی دیگر که می توان از آن نام برد. عدم توانایی تولیدکنندگان آماده سازی حواله های مشتریان می باشد. زیرا تامین اسید استیک بر اساس سفارشات تحویل شده در بازار می باشد.

اکنون می خواهیم به بررسی موارد دخیل در نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک بپردازیم. عوامل متعددی در نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک نقش دارند. که به بررسی تک تک آن ها خواهیم پرداخت. اولین مورد موثر در این موضوع ، روند عرضه و تقاضا می باشد. روند عرضه و تقاضا همیشه یکی از موارد تعیین کننده در قیمت محصولات می باشد. و بیشترین تاثیر را بر روی قیمت دارد.

در بازه زمانی گفته شده ، کارخانجات تولید کننده اغلب سفارشات را با تاخیرهای طولانی آماده تحویل نموده اند. این تاخیرها نیز ، هم موجب کمبود محصولات در بازار و هم موجب افزایش تقاضا برای خرید اسید استیک شده اند. دوباره با به هم خوردن روند عرضه و تقاضا ، افزایش قیمت اسید استیک را شاهد هستیم. این روند بالا رفتن قیمت باعث رکود در بازار و برهم خوردن روال تولید ، مصرف کنندگان شده است.

نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک

نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

 

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

نتایج نامطلوب نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک بر روند تولید کارخانجات

در نظر گرفتن قیمت تمام شده اسید استیک برای خریداران بسیار با اهمیت می باشد. حال نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک ، موجب پایین آمدن رغبت خریدران به خرید این محصول در این بازه زمانی شده است. یعنی به طور کلی می توان بیان نمود که این افزایش قیمت در نهایت باعث رکود و کسادی بازار شده است. شرایط بازار الان به گونه ای است. که مصرف کنندگان دیگر توانایی مقابله با پیامدهای نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک را ندارند.

اکنون به بررسی نتایج منفی نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک بر روند تولید می پردازیم. نوسان قیمت این محصول پیامدهای منفی را بر روند تولید ، مصرف کنندگان اسید استیک بر جای خواهد گذاشت. زیرا این محصول یک ماده اولیه اساسی برای صنایع مصرف کننده می باشد. و تامین آن برای خطوط تولید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چون میزان مصرف این محصول مقادیر قابل ملاحظه ای می باشد.

این موضوع در همین مدت زمان کوتاه ، موجب کاهش تولیدات و پایین آمدن ظرفیت خطوط تولید و زیان واحدهای تولید شده است. اکنون تولیدکنندگان چاره ای به جز افزایش قیمت محصولات خود ندارند. لذا در سفارشات بعدی که از مشتریان خود دریافت می کنند. می بایست افزایش قیمت ها را اعمال نمایند. این زنجیره به همین صورت ادامه دار خواهد بود. قیمت محصول تولید شده در طول چرخه تولید و فروش مرتبا افزایش خواهد یافت.

در آخر نیز مصرف کننده نهایی ، محصول مورد نظر را با قیمت بالاتری خریداری خواهد نمود. در اینصورت مصرف کننده نهایی ، با گذشت زمان میزان خرید خود را کاهش خواهد داد. در حالت کلی ضرر این کار متوجه تولید کننده خواهد شد. زیرا مواد اولیه را با قیمت بالاتری خریداری خواهد نمود. ولی با افزایش قیمت ها از میزان فروشش کاسته خواهد شد. این گونه می توان نتیجه گرفت که نوسان 10 درصدی قیمت اسید استیک به ضرر بخش تولید می باشد.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

منبع: https://fa.wikipedia.org/