صادرات 682 هزار تن اسید استیک

مقدمه

با رشد فعالیت بخش صنعتی ، شاهد صادرات 682 هزار تن اسید استیک در شش ماه آخر سال جاری می باشیم. میزان رشد تولید واحدهای صنعتی در بعضی بخش های خاص به اندازه ای می باشد. که مقدار صادرات محصولات مرتبط رشدی قابل ملاحظه را شاهد می باشد. اسید استیک نیز یکی از این محصولات می باشد. که با حمایت دولت از واحدها تولیدی ، میزان تولید و صادرات آن افزایش چشمگیری داشته است.

در شش ماهه دوم سال جاری صادرات 682 هزار تن اسید استیک دور از انتظار نبود. زیرا اسید استیک یکی از محصولات شیمیایی می باشد. که به عنوان ماده اولیه اساسی در بخش های صنعتی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی در واقع میزان تقاضای برای فروش اسید استیک به صورت مستمر در حال افزایش می باشد. و بخاطر اینکه این محصول در کشورهای دیگر مشتریان فراوانی دارد.

لذا طبق محاسبات صورت گرفته ، تولید کنندگان این محصول می بایست با صادرات 682 هزار تن اسید استیک ، نیاز مشتریان خارجی اسید استیک را تامین نمایند. ولی باید در نظر داشت که تحقق صادرات 682 هزار تن اسید استیک ، تنها با افزایش تولید از سوی تولید کنندگان میسر نخواهد شد. و نهادهای دولتی می بایست با هموار کردن مراحل اداری و گمرکی باعث تسریع در این روند گردند.

شرکت استیک ایران نیز در داخل کشور با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت کربنات ایران و شرکت متانول ایران در زمینه تامین انواع  عنوان اولیه شیمیایی فعالیت دارد. و با دایر نمودن شعب متعدد در شهرهای مختلف به ویژه شهرهای تهران و تبریز ، اقدام به تامین و عرضه اسید استیک صنعتی و خوراکی نموده است. شما خریداران محترم نیز می توانید جهت خرید اسید استیک با نازلترین و بروزترین قیمت موجود در بازار ، با واحد فروش اسید استیک تماس حاصل فرمایید.

افزایش تقاضای خارجی ، عامل صادرات 682 هزار تن اسید استیک

لزوم صادرات 682 هزار تن اسید استیک ، دلایل مختلفی را شامل می شود. که مهمترین دلیل آن افزایش تقاضا از سوی مصرف کنندگان خارجی برای خرید این محصول می باشد. زیرا در طی سال های اخیر ، تولید کنندگان اسید استیک با ارتقا پارامترهای کیفی خطوط تولید باعث ارتقاء کیفیت این محصول شده اند. و در حال حاضر نیز کیفیت محصول تولید شده در کشورمان ، در مقایسه با نمونه های خارجی از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

همین مساله نیز باعث شده است تا مصرف کنندگان خارجی پس خریداری اسید استیک و اجرای تست های مختلف بر روی آن از کیفیت این محصول اطمینان حاصل نمایند. و تمایل بیشتری از خود برای خرید این محصول از کشورمان نشان دهند. عامل موثر دیگر در صادرات 682 هزار تن اسید استیک ، قیمت مقرون به صرفه این محصول در مقایسه با نمونه های مشابه دیگر می باشد.

وجود پتانسیل های بالای تولیدی و اقتصادی  در داخل کشورمان ، باعث شده است. تا قیمت اسید استیک تولیدی در داخل کشور در مقایسه با محصولات سایر کشورها ، مقرون به صرفه تر باشد. و خود همین مساله باعث جذب مشتریان بسیاری از سایر کشورهای خارجی برای خرید اسید استیک شده است. و میزان ثبت سفارش و تقاضا به حدی می باشد. که لزوم صادرات 682 هزار تن اسید استیک را به دنبال دارد.

البته ناگفته نماند که حمایت های دولت و سیاست گذاری های مناسب در بخش صادرات این محصول موجب جذب مشتریان خارجی و به طبع آن صادرات 682 هزار تن اسید استیک گردیده است. همچنین در طی چند سال اخیر با افزایش ظرفیت تولید اسید استیک و ارتقاء کیفی خطوط تولید این محصول ، میزان تولید اسید استیک رشد قابل توجهی نموده است.

این میزان از افزایش تولید اسید استیک به حدی بوده است. که هم پاسخگوی نیاز داخلی بوده و هم موجب ایجاد ظرفیت های جدید جهت صادرات این محصول شده است. و همانطور که بیان کردیم عوامل دیگری نیز مانند قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالای این محصول همگی در این روند تاثیر گذار می باشند.

صادرات 682 هزار تن اسید استیک

صادرات 682 هزار تن اسید استیک

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

 

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

پیامدهای مثبت اقتصادی صادرات 682 هزار تن اسید استیک

صادرات 682 هزار تن اسید استیک ، پیامدهای اقتصادی فراوانی برای کشور به همراه دارد. یکی از این موارد افزایش آمار اشتغال زایی در کشور می باشد. زیرا با فرآیند صادرات 682 هزار تن اسید استیک نیازمند تامین محصول مورد نیاز از سوی تولید کنندگان می باشد. و تولید کنندگان می بایست در راستای افزایش میزان تولید خود ، ظرفیت خطوط تولید را به صورت متناسب افزایش دهند.

و استخدام نیروی انسانی جدید یکی از ملزومات مورد نیاز برای افزایش ظرفیت تولید می باشد. پیامد مثبت دیگر صادرات 682 هزار تن اسید استیک ، افزایش میزان ورود ارز حاصل از صادرات به کشور می باشد. این موضوع یکی از مسائل به شدت تاثیر گذار در اقتصاد کشور می باشد. که می بایست مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده ، ورود ارز حاصل از صادرات 682 هزار تن اسید استیک ، مبلغی بالغ بر 1.7 میلیون دلار برآورد شده است. در کنار این موارد ، رشد شاخص های تجاری کشور نیز یکی دیگر از پیامدهای مثبت صادرات اسید استیک می باشد.

با افزایش صادرات اسید استیک و ارز آوری این محصول برای کشور در کنار افزایش میزان داد و ستد با کشورمان در بازارهای خارجی و منطقه ای ، شاخص های تجاری کشور به صورت چشمگیری افزایش یافته اند. این میزان افزایش در شاخص های تجاری ، موجب گشوده شدن دریچه های تازه ای برای داد و ستد با کشورمان شده است.

تمامی این عوامل در کنار هم منجر به رشد شاخص اقتصادی کشور و به طبع آن رونق اقتصاد و رونق تولید کشورمان  شده اند. بر اساس بررسی ها و داده های آماری ارائه شده توسط کارشناسان ، با افزایش صادرات اسید استیک ، میزان رشد تولید داخلی در حدود 0.7 درصد و میزان شاخص اقتصادی کشور در حدود 0.3 درصد رشد داشته اند. که به نوبه خود ، مقادیر قابل ملاحظه ای می باشند.

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری

منبع: https://fa.wikipedia.org/