Contents

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری

مقدمه

شرکت استیک ایران یکی از بزرگترین مجموعه های تامین کننده اسید استیک در سطح کشور می باشد. که با دارا بودن سابقه ای طولانی در زمینه فروش اسید استیک 99 درصد و خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری از چندین سال قبل فعالیت خود را به صورت گسترده در سطح کشور آغاز نموده است. و به یکی از نام های آشنا در زمینه تامین اسید استیک مورد نیاز صنایع و تولیدی ها در سطح کشور تبدیل شده است.

شرکت استیک ایران با در اختیار داشتن پرسنل مجرب و انبارهای فروش متعدد در شهرهای تهران و تبریز از قطب های فروش اسید استیک و خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری و خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری ، در مرکز و شمال غرب کشور می باشد. امکانات فنی و لجستیکی این مجموعه ، این امکان را در اختیار مشتریان محترم قرار می دهد. تا بتوانند اسید استیک مورد نیاز خود را در تمامی مقادیر دلخواه از این مجموعه خریداری نمایند.

شرکت استیک ایران از بدو فعالیت خود همواره در هر زمان و در تمامی فصول سال و بدون وقفه توانسته است. اسید استیک مورد نیاز مشتریان خود را با نازلترین قیمت موجود در بازار تامین نماید. و این ویژگی مهم باعث شده است. تا بسیاری از کارخانجات و صنایع تولیدی بزرگ و کوچک در زمره مشتریان اصلی این شرکت قرار گیرند.

هدف و رسالت شرکت استیک ایران همواره بر مبنای تامین اسید استیک با کیفیت با نازلترین قیمت ، در تمامی فصول سال قرار داده شده است. لذا جهت مشاوره و خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری می توانید با همکاران ما در واحد فروش در ارتباط باشید.

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری و معرفی اجمالی این محصول

در این قسمت می خواهیم به روند خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری و معرفی اجمالی این محصول بپردازیم. اسید استیک ترکیبی است که نام آیوپاک آن اتانوئیک اسید می باشد. و سایر نام های آن نیز جوهر انگور و جوهر سرکه می باشند. این ماده از دسته کربوکسیلیک اسید ها می باشد. و فرمول شیمیایی آن نیز C2H4O2  می باشد.

طعم آن نیز شور بوده و بسیار شبیه به طعم سرکه می باشد. و با توجه به ویژگی های شیمیایی این ماده ، اسید استیک در زمره اسیدهای ضعیف طبقه بندی می شود. این ترکیب در حالت خالص و بدون آب به اسید استیک یخی معروف است. و توانایی جذب آب و رطوبت را از محیط پیرامون خود دارد. که این ویژگی به خاصیت هیگروسکوپی مشهور است.

همچنین اسید استیک در دمای 16/5 درجه سانتی گراد به شکل کریستالی و منجمد و بدون رنگ در می آید. اسید استیک خالص و ترکیبات و محلول هایی که نسبت غلیظی از این اسید را درون خود دارا می باشند. بسیار خورنده می باشند. با توجه به ویژگی های شیمیایی اسید استیک ، این ماده در تولید بسیاری از محصولات شیمیایی و صنعتی کاربرد دارد. و خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری توسط صنایع و تولیدی ها بدین منظور صورت می گیرد.

همچنین در علم شیمی به عنوان یک معرف بسیار مهم شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. و بخش عمده ای از مصرف آن در صنایع غذایی و رنگرزی می باشد. که در بخش صنایع غذایی تحت عنوان افزودنی مجاز و به عنوان یک چاشنی ، کاربرد فراوانی دارد. اسید استیک به صورت رقیق شده که طی فرآیند تخمیر طبیعی تولید شده است سرکه نام دارد. که یکی از پرکاربردترین محصولات مرتبط با اسید استیک می باشد. و خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری بدین منظور صورت می گیرد.

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

ویژگی ها و خواص شیمیایی اسید استیک

حال در این بخش به بررسی ویژگی ها و خواص شیمیایی اسید استیک در روند خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری خواهیم پرداخت. با توجه به این که هر ماده شیمیایی ویژگی های فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد و مخصوص به خود را دارا می باشد. آشنایی کامل با این ویژگی ها و خواص بسیار ضروری و دارای اهمیت به سزایی می باشد.

زیرا اسید استیک در بخش ها و زمینه ها متعددی دارای کاربرد می باشد. و هر بخش نیز می بایست با توجه به نیاز خود ، تحت شرایط خاصی از این محصول استفاده نماید. دانستن اطلاعات شیمیایی مربوط به خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری ، باعث مصرف بهینه این ترکیب در خطوط تولید و همچنین افزایش بهره وری و راندمان می گردد.

همچنین آشنایی با اطلاعات مربوط یک ترکیب شیمیایی باعث افزایش اطلاعات ایمنی مصرف کنندگان و کارکنان می شود. و به دنبال آن موارد ایمنی ارتقا پیدا کرده و خطرات و حوادث نیز کاهش می یابند. در جدول زیر برخی مشخصات شیمیایی و فیزیکی برای خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری ارائه شده اند.

مقدار یا عنوان عنوان

اتیل اسید اتیلیک اسید

جوهر انگور جوهر سرکه

سایر نام ها
C2H4O2 فرمول مولکولی
CH2O فرمول تجربی
مایع بی رنگ و شفاف شکل ظاهری
۱۶٫۵ درجه سلسیوس (۶۱٫۷ درجه فارنهایت؛ ۲۸۹٫۶ کلوین) دمای ذوب
۱۱۸٫۱ درجه سلسیوس (۲۴۴٫۶ درجه فارنهایت؛ ۳۹۱٫۲ کلوین) دمای جوش
قابل امتزاج به هر نسبت انحلال پذیری در آب
۶۰٫۰۵ g mol−1 جرم مولی
D 1/74 گشتاور دو قطبی
4/76 اسیدی
2789 شماره یوان

آنالیز شیمیایی اسید استیک

حال می خواهیم به بررسی آنالیز اسید استیک در خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری بپردازیم. اسید استیک یکی از ترکیبات مهم شیمیایی می باشد. که در صنایع گوناگون و واحدهای تولیدی مختلفی کاربرد دارد. و از میان این بخش ها ، بخش صنایع غذایی یکی از مهمترین آن ها می باشد.

لذا مصرف کنندگان این محصول با توجه به حساسیت محل مصرف آن ، می بایست اطلاعات دقیقی از آنالیز شیمیایی این ترکیب در دست داشته باشند. لذا در جدول زیر آنالیز شیمیایی مربوط به خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری ارائه شده است.

نتیجه روش تست

روشن و فاقد

مواد شناور

MAP-SM111 ظاهر
بیشتر از 99/85 MAP-70014 درصد خلوص
کمتر از 0/15 ASTM-D1364 درصد آب
کمتر از0/050 ASTM-D3546 اسید فرمیک
1.048-1.051 ASTM-D1298 چگالی
کمتر از 0/02 ASTM-D2191 استالدهید
بیش از 2 ساعت MAP-70019 زمان پرمنگنات

بیشتر از 16/35

درجه سانتی گراد

ASTM-D 1493 نقطه تبلور
کمتر از 1ppm MAP-70021 سولفات ها
کمتر از 1ppm MAP-70020 کلراید
کمتر از 1/0 ASTM-E394 آهن کل
کمتر از 0/010 ASTM-E394 اسید پروپیونیک
کمتر از 0/003 ASTM-D1353 مواد غیر فرار
کمتر از 0/5 تعیین شده با جذب اتمی فلزات سنگین
زیر 10 APHA ASTM-D1209 رنگ

فرآیند کلی تولید اسید استیک

در این قسمت می خواهیم به فرآیند تولید اسید استیک در خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری بپردازیم. برای تولید این محصول همک از روش های مصنوعی و هم از روش تخمیر باکتریایی استفاده می گردد. تولید اسید استیک به روش تخمیر باکتریایی فقط 10 درصد از کل میزان تولید این ماده را در بر می گیرد. ولی با توجه به اینکه قوانین بهداشت جهانی مرتبط با سلامت غذا ، به تولید سرکه خوراکی از مواد بیولوژیکی پا فشاری می نمایند.

تولید این محصول از طریق روش تخمیر باکتریایی یکی از فرآیندهای متداول می باشد. اکنون حدودا 75 درصد از میزان تولید اسید استیک ، توسط روش کربن دار کردن انجام می گیرد. و برای سایر مصارف نیز از دیگر روش های تولید سرکه بهره برده می شود. میزان کلی تولید جهانی اسید استیک مقداری در حدود 5 میلیون تن در سال تخمین زده می شود.

که نصف این مقدار توسط ایالات متحده تولید می گردد. میزان تولید این محصول در اروپا نیز چیزی در حدود 1 میلیون تن در سال برآورد می شود. که در سال های اخیر روندی نزولی را شاهد می باشد. در کشور ژاپن نیز میزان تولید اسید استیک حدود 0/7 میلیون تن در سال می باشد. وبخشی از تولید اسید استیک نیز برای خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری صورت می گیرد.

از سوی دیگر سالیانه مقدار 1/5 میلیون تن اسید استیک نیز مورد بازیافت قرار می گیرد. با احتساب تمامی موارد ذکر شده ، میزان تولید سالیانه جهانی این ماده مقداری در حدود 6/5 میلیون تن در سال می باشد. در حال حاضر بزرگترین تولید کنندگان اسید استیک در جهان ، کمپانی های سلانس و بی پی می باشند. که بعد از آن ها ملنیوم کمیکالز ، استرلینگ کمیکالز  ، سامسونگ ایستمن و سوونسک اتانول کمی ، در رده های بعدی قرار دارند.

آشنایی با کاربردهای  اسید استیک

در این بخش از مطلب خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری می خواهیم با کاربردهای اسید استیک آشنایی پیدا کنیم. اسید استیک یکی از محصولاتی می باشد که در زندگی روزمره ما ، دارای کاربردهای فراوانی می باشد. این کاربردها تنها به مصارف خانگی محدود نمی شوند. و شامل طیف گسترده ای از مصارف صنعتی ، تولیدی ، دارویی ، پزشکی و …. می باشند.

این ماده در بخش شیمی به عنوان یک معرف شیمیایی مهم و همچنین یک واکنش گر شیمیایی در بعضی واکنش های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. اسید استیک به صورت گسترده در ساخت سایر ترکیبات شیمیایی کاربرد دارد. و از آن برای تولید ترکیبات صنعتی بسیاری بهره برده می شود.

صنایع غذایی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان اسید استیک می باشد. زیرا این ماده هم به عنوان نگهدارنده و هم به عنوان یک چاشنی در اغلب خوراکی ها و مواد غذایی استفاده می شود. در زیر به چندین مورد از موارد مصرف اسید استیک در روند خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری اشاره شده است.

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری برای صنایع غذایی

داروسازی

پزشکی

نساجی

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری برای رنگرزی

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری جهت تولید سرکه

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری برای تولید استر

صنایع آرایشی و بهداشتی

تولید آنیدرید استیک

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری جهت تولید استات وینیل تکپاره

به عنوان حلال

معرف شیمیایی

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری برای مصارف باغبانی و کشاورزی

تمیزکاری و نظافت

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری جهت مصارف خوراکی

مصارف خانگی

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری برای تولید پلی وینیل استات

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری جهت تولید سلولز استات

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری به منظور تولید پلی اتیلن تریفتالات

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

کاربرد اسید استیک در صنعت نساجی و رنگرزی

در این بخش از مطلب خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری می خواهیم به بررسی کاربرد آن در نساجی ورنگرزی بپردازیم. اسید استیک از گذشته جزو ترکیباتی می باشد که در صنعت رنگرزی ونساجی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در صنعت نساجی و رنگرزی کاربردهای بسیاری دارد. در فرآیند رنگرزی پارچه و محصولات مرتبط و تولید ابریشم مصنوعی و پارچه با جنس لاتکس و مصنوعی از این محصول استفاده می شود.

اسید استیک به دلیل دارا بودن خاصیت رطوبت سنجی برای جذب رطوبت محیط ، هنگام تولید پارچه کاربرد دارد. خرید اسید استیک 99 با مخزن 1000 لیتری و مصرف آن در رنگرزی  و نساجی ، برای مواردی می باشد. که نخ پنبه ای یا پارچه رنگ می گردد. و این ماده برای کمک به الیاف جهت جذب بهتر رنگ استفاده می شود.

مصرف اسید استیک صنایع غذایی

اسید استیک یکی از افزودنی هایی می باشد که در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد. استفاده از آن تحت کد افزودنی   E260  و نیز به عنوان یک چاشنی می باشد. سرکه یک ماده غذایی رایج است. و اغلب به عنوان آب نمک در مایعات ترشی، وینگرت، ماریناد و سایر سس های سالاد استفاده می شود.

سرکه همچنین می تواند در تهیه غذا برای کمک به کنترل آلودگی سالمونلا در گوشت و محصولات مرغ استفاده شود. خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری توسط کارخانجات و تولیدی های صنایع غذایی بخاطر مصرف فراوان این محصول می باشد.

کاربرد اسید استیک به عنوان حلال

ویژگی های شیمیایی منحصر به فرد اسید استیک باعث شده است. تا این ماده دارای خاصیت حلالیت بوده و به عنوان یک ماده حلال در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار گیرد. زیرا اسید استیک در حالت منجمد یک حلال پروتون ‌دار قطبی بسیار عالی می باشد. این محصول غالبا در تصفیه مواد آلی به عنوان ماده حلال کریستال ‌سازی مجدد مصرف می شود. و بخشی از خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری برای این منظور می باشد.

اسید استیک در حالت مذاب خالص ، در روند تولید اسید ترفتالیک که ماده خام پلی اتیلن ترفتالیک است. به عنوان یک ماده حلال بکار برده می شود. در حال حاضر این کاربرد ۵ تا ۱۰ درصد از اسید استیک تولید شده در جهان را شامل می شود. با افزایش تولید PET انتظار می‌رود این کاربرد افزایش بیشتری داشته باشد.

در واکنش ‌هایی ماننند فریدل کرافتس ، اکلیل ‌دار کردن فریدل کرافتس، همان اکلیل ‌دار کردن فریدل کرافتس که در آن‌ها کربوکاتیون وجود دارند. نیز اسید استیک به عنوان یک ماده حلال مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، یک مرحله از تولید تجاری کافور مصنوعی ، شامل نو آرایی ونگر میروین کمفین به استات ایزوبورنیل می باشد.

در این حالت نیز اسید استیک برای حفظ و تثبیت کربن‌ دار کردن واکنش نوآرایی ، بازآراسته و هم به عنوان حلال و هم به عنوان یک هسته دوست عمل می نماید. در هنگام کاهش ، اکسایش یک گروه نیترو آریل به یک آنیلین توسط یک پالادیوم کربنی، اسید استیک به عنوان حلال انتخابی مورد استفاده قرار می گیرد.

در شیمی تحلیلی نیز اسید استیک در حالت منجمد برای تخمین مواد قلیایی ضعیف همچون آمیدهای آلی بکار می‌رود. همچنین اسید استیک منجمد به عنوان باز از آب هم ضعیف ‌تر می باشد. در نتیجه در این بین  ، آمید به عنوان یک باز قوی عمل می نماید.

سپس با استفاده از یک محلول در اسید استیک منجمد با خاصیت اسیدی بسیار قوی همچون اسید پرکلرید ، می‌توان عیار آن را اندازه گیری کرد. با توجه به موارد بیان شده خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری جهت استفاده از خاصیت حلالیت آن و تولید مواد حلال می باشد.

مصرف اسید استیک برای تمیزکاری و نظافت

سرکه که یکی از ترکیبات رقیق شده اسید استیک می باشد. دارای خاصیت گند زدایی و پاک کنندگی عالی می باشد. و از قدیم در خانه ها مورد استفاده قرار می گرفته است. سرکه را می توان در سرتاسر خانه به عنوان پاک کننده پنجره ، برای تمیز کردن قهوه سازها و ظروف اتوماتیک ، به عنوان یک عامل شستشو برای ماشین ظرفشویی و برای تمیز کردن کاشی و دوغاب حمام استفاده کرد. سرکه همچنین می تواند برای تمیز کردن ابزار و تجهیزات مربوط به مواد غذایی استفاده شود.

زیرا معمولاً آثار مضری از خود باقی نمی گذارد و نیاز به آبکشی کمتری دارد. خرید اسدی استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری توسط تولید کننده های مواد شوینده و بهداشتی ، جهت تولید انواع و اقسام مواد پاک کننده می باشد.

کاربرد اسید استیک برای مصارف باغبانی و کشاورزی

اسید استیک بخاطر ساختار شیمیایی خود ، دارای خواص شناخته شده ضد باکتریایی و ضد میکروبی می باشد. در باغبانی و کشاورزی نیز با بهره گیری از این خواص اسید استیک ، از آن در غلظت های 10 تا 20 درصد به عنوان علف کش در باغ ها و چمن ها استفاده می گردد. هنگامی که اسید استیک به عنوان علف‌کش استفاده می‌شود. می‌تواند علف‌های هرزی را که از خاک بیرون آمده‌اند از بین ببرد.

اما روی ریشه علف‌های هرز تأثیری نمی‌گذارد، بنابراین آنها می‌توانند دوباره رشد کنند. شرکت ها و تولید کننده های آفت کش ها ، خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری را جهت تولید انواع علف کش و ضد آفت انجام می دهند.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

اطلاعات ایمنی اسید استیک

خطرات مرتبط با اسید استیک

در این بخش نیز می خواهیم خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری و خطرات مرتبط با آن را شرح دهیم. در بندهای زیر نیز خطرات مرتبط با خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری بیان شده اند.

اسید استیک در حالت ﻣﺎﻳﻊ و ﺑﺨﺎر ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﻓﺖ ﭼﺸﻢ ، دﻫﺎن و ﻣﺠﺎری ﺗﻨﻔﺴﻲ آﺳﻴﺐ جدی وارد نماید.

ﺗﻤﺎس و برخورد مستقیم آن ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﻣﻮﺟﺐ اﻟﺘﻬﺎب ، ﺳﻮزش ، درد ، ﺧﺎرش ، ﻗﺮﻣﺰی و آب رﻳﺰش ﺷﺪه و ﺗﺎری دﻳﺪ ، ﺳﻮﺧﺘﮕﻲ، ﺗﻮرم و آﺳﻴﺐ داﺋﻤﻲ ﻗﺮﻧﻴﻪ را باعث می شود.

ﺗﻤﺎس و برخورد اﻳﻦ ﺣﻼل ﺧﻮرﻧﺪه ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﻣﻮﺟﺐ ﻗﺮﻣﺰی ، ﺧﺎرش ، ﭘﻮﺳﺘﻪ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺷﺪن ، ﺳﻮﺧﺘﮕﻲ و ﺗﺎول ﻣﻲ ﺷﻮد.

اﺳﺘﻨﺸﺎق و  تنفس ﺑﺨﺎرات آن دﺳﺘﮕﺎه ﺗﻨﻔﺴﻲ را ﺗﺤﺮﻳﻚ نموده و موجب ﺳﺮﻓﻪ ، ﻋﻄﺴﻪ ، ﺗﻮرم ﻏﺸﺎﻫﺎی ﻣﺨﺎﻃﻲ ﺑﻴﻨﻲ ، ﺗﻨﮕﻲ ﻧﻔﺲ ، درد در ﻗﻔﺴﻪ ﺳﻴﻨﻪ ، اﻓﺰاﻳﺶ ﺑﺰاق ، ﺑﺮوﻧﺸﻴﺖ ، ﻳﺮﻗﺎن ، ﺗﻬﻮع ، ﺳﺮﮔﻴﺠﻪ ، ﺿﻌﻒ ﻋﻀﻼﻧﻲ ، ﺗﻮرم و زﺧﻢ ﺷﺪن رﻳﻪ ﻫﺎ و ﻳﺎ ﺣﺘﻲ ﺧﻔﮕﻲ ﻣﻲ گردد.

ﺑﻠﻌﻴﺪن و قورت دادن اسید استیک ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮزش و درد دﻫﺎن ، ﮔﻠﻮ و ﺷﻜﻢ ، ﺳﺮﻓﻪ ، اﻳﺠﺎد زﺧﻢ و ﺧﻮن رﻳﺰی ، ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻬﻮع ، اﺳﻬﺎل و اﺳﺘﻔﺮاغ ، اﺳﭙﺎﺳﻢ ﺷﻜﻤﻲ ، اﺳﺘﻔﺮاغ ﺧﻮﻧﻲ ، اﺧﺘﻼل در ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻛﺒﺪ ، ﺗﺸﻨﺞ ، ﺿﻌﻒ ﻋﻀﻼﻧﻲ ، ﺳﺮﮔﻴﺠﻪ ، ﻧﺎرﺳﺎﻳﻲ ﻛﻠﻴﻮی ، ادرار ﺧﻮﻧﻲ ، ﺳﻮ ﻫﺎﺿﻤﻪ ، ﺳﻴﺎه ﺷﺪن و ﻓﺮﺳﺎﻳﺶ دﻧﺪان ﻫﺎ ، ﻧﻜﺮوز ﻓﻚ ، اﻟﺘﻬﺎب ﮔﻠﻮ، ورم ﻣﻌﺪه، ﺷﻮک، اﻏﻤﺎ و در نهایت باعث ﻣﺮگ ﻣﻲ ﺷﻮد.

این ماده ﺑﺮای ﭘﻮﺳﺖ ، ﻛﻠﻴﻪ ﻫﺎ ، ﻏﺸﺎﻫﺎی ﻣﺨﺎﻃﻲ و دﻧﺪان ﻫﺎ ﺳﻤﻲ بودع و ﻣﻮﺟﺐ ﺟﻬﺶ ژﻧﺘﻴﻜﻲ و ﺟﻬﺶ ﺑﺎﻛﺘﺮی ﻫﺎ ﻣﻲ گردد.

اقدامات اولیه درمانی در صورت بروز حادثه

در صورت تماس با چشم

فورا ﻟﻨﺰﻫﺎی ﺗﻤﺎﺳﻲ را ﺟﺪا ﻛﻨﻴﺪ

ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﻪ ﻣﺪت 15 دﻗﻴﻘﺎ ﭼﺸﻢ ﻫﺎ ﺑﺎ آب زﻳﺎد ﺷﺴﺘﻪ داده شود

آب ﺳﺮد نیز ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮارگیرد

سریعا ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانب ﻣﺮاﺟﻌﻪ گردد

در صورت تماس با پوست

سریعا ﭘﻮﺳﺖ را ﺑﺎ آب زﻳﺎد  و ﺑﻪ ﻣﺪت 15 دﻗﻴﻘﻪ ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ و ﺳﻄﺢ آن را ﺑﺎ ﻧﺮم ﻛﻨﻨﺪه ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻴﺪ

محل مورد نظر را ﺑﺎ آب و ﺻﺎﺑﻮن ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ

البسه و ﻛﻔﺶ ﻫﺎی آﻟﻮده را ﺧﺎرج ﻛﺮده و ﭘﻴﺶ از اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺠﺪد ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ

در ﺻﻮرت ﺷﺪﻳﺪ ﺑﻮدن ﻣﻴﺰان ﺗﻤﺎس از ﻛﺮم آﻧﺘﻲ ﺑﺎﻛﺘﺮﻳﺎل و ﺻﺎﺑﻮن ﺿﺪﻋﻔﻮﻧﻲ ﻛﻨﻨﺪه اﺳﺘﻔﺎده نمایید

از آب ﺳﺮد نیز ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ استفاده نمود

فورا ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی مراجعه نمایید

در صورت بلعیدن و خوردن

شخص مصدوم را ﻣﺠﺒﻮر ﺑﻪ ﺗﻬﻮع ﻧﻜﻨﻴﺪ

ﻫﻴﭻ ﺧﻮراﻛﻲ و مایعاتی ﺑﻪ ﻓﺮد مصدوم ندهید

ﻟﺒﺎس ﻫﺎی ﺗﻨﮓ را ﺟﺪا نمایید

سریعا ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮاﺟﻌﻪ نمایید

در صورت تنفس و استنشاق

حتما در معرض هوای تازه قرار گرفته و از آن تنفس نمایید

البسه ﺗﻨﮓ و ﻛﺮاوات و ﻛﻤﺮﺑﻨﺪ را ﺟﺪا نمایید

در ﺻﻮرت ﻗﻄﻊ ﺷﺪن ﺗﻨﻔﺲ ، به فرد مصدوم ﺗﻨﻔﺲ ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ داده ﺷﻮد (ﻫﺸﺪار : ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﺳﻤﻲ ﺑﻮدن ﻣﺎده ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﻓﺮد اﺣﻴﺎ ﻛﻨﻨﺪه آﺳﻴﺐ دﻳﺪه و مصدوم گردد)

در ﺻﻮرت ﻛﻨﺪی ﺗﻨﻔﺲ ، سریعا از ﻣﺎﺳﻚ اﻛﺴﻴﮋن اﺳﺘﻔﺎده نمایید

در ﺻﻮرت اداﻣﻪ ﻣﺸﻜﻞ ﺗﻨﻔﺴﻲ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮاﺟﻌﻪ گردد

شرایط و نحوه جابجایی و انبار کردن اسید استیک

جابجایی و حمل

حتما از ﮔﺮﻣﺎ و ﻣﻨﺒﻊ اﺣﺘﺮاق دور ﻧﮕﻪ داﺷﺘﻪ ﺷﻮد

ﺗﻤﺎم ﺗﺠﻬﻴﺰات و ﻇﺮوف محتوی اسید استیک را ﺑﺮ روی زﻣﻴﻦ ﻗﺮار دﻫﻴﺪ

ﮔﺎز، ﺑﺨﺎر و ﻓﻮم ﻫﺎ را اﺳﺘﻨﺸﺎق ننمایید

ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮل آب اﺿﺎﻓﻪ ننمایید

از ﻟﺒﺎس ﻣﻨﺎﺳﺐ استفاده نمایید

در ﺻﻮرت ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ در محل مورد نظر از ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺗﻨﻔﺴﻲ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺘﻔﺎده گردد

در ﺻﻮرت ﻣﺼﺮف فورا  ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ ﻣﺮاﺟﻌﻪ گردد و ﺑﺮﭼﺴﺐ ﻣﺤﺼﻮل را ﺑﻪ او ﻧﺸﺎن داده شود

از ﺗﻤﺎس ﺑﺎ ﭼﺸﻢ و ﭘﻮﺳﺖ ﺧﻮدداری شود

نحوه ذﺧﻴﺮه ﺳﺎزی و انبار در خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری

در ﻳﻚ ﻣﻜﺎن ﺟﺪا ، اﻳﻤﻦ و ﺗﺎﻳﻴﺪ ﺷﺪه ﻧﮕﻪ داری گردد

ﻇﺮوف را در ﻳﻚ ﻣﻜﺎن ﺳﺮد و ﺑﺎ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ نگهداری نمایید

در زمان انبار کردن استانداردهای مربوطه را رعایت نمایید

ﻇﺮوف ﻧﮕﻪ دارﻧﺪه می بایست ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺤﻜﻢ ﻣﻬﺮ و ﻣﻮم ﺷﺪه و آب ﺑﻨﺪی شده ﺑﺎﺷﻨﺪ

از ﺗﻤﺎم ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺣﺘﺮاق (ﺷﻌﻠﻪ و ﺟﺮﻗﻪ) دور ﻧﮕﻪ داﺷﺘﻪ شود

از ﺗﺮﻛﻴﺒﺎت ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎری ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺳﻴﺪﻫﺎ ، ﻗﻠﻴﺎﻫﺎ، ﻓﻠﺰﻫﺎ ، ﻛﺎﻫﻨﺪه ﻫﺎ و اﻛﺴﻴﺪﻛﻨﻨﺪه ﻫﺎ دور ﻧﮕﻪ داﺷﺘﻪ ﺷﻮد

منبع: https://fa.wikipedia.org