کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی

مقدمه

در این مقاله می خواهیم به بررسی کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی بپردازیم. اسید ستیک یکی از ساده ‌ترین اسیدهای کربوکسیلیک و یک معرف شیمیایی مهم صنعتی است. که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است. با توجه به کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی و مصرف گسترده این ماده در بازار داخلی و خارجی میزان تقاضا جهت خرید این ماده همیشه روند صعودی دارد.

از این رو شرکت استیک ایران به عنوان یکی از برترین شرکت ‌های تامین کننده محصولات شیمیایی درصدد تامین نیاز بازار بوده و جهت تامین نیاز بازار تمامی انبارهای خود را از مواد شیمیایی موجود می ‌نماید. شرکت استیک ایران با همکاری شرکت ‌های دیگر توانسته است. محصولات شیمیایی با کیفیت و با قیمت مناسب را تامین کرده و به مصرف کنندگان و خریداران ارائه نماید.

تمامی محصولات موجود در انبارهای این شرکت از استانداردهای بین‌المللی برخوردار بوده و به صورت عمده و خرده در انواع بسته ‌بندی ‌های مختلف به بازار عرضه می‌گردد. این مجموعه توانسته است با ایجاد شعبات متعدد در سطح کشور از جمله شهر تهران و تبریز دسترسی راحت و آسان را برای خریداران و مصرف کنندگان فراهم نماید. داشتن امکانات حمل و نقلی پیشرفته و گسترده یکی دیگر از امتیازات این شرکت نسبت به شرکت‌های دیگر است.

که می ‌تواند محصولات سفارشی مشتریان را در سریع ‌ترین زمان ممکن در اختیارشان قرار دهد. با توجه به کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی ، این ماده در داخل کشور به دو روش مصنوعی و طبیعی تولید می ‌شود. خوشبختانه محصولات تولیدی درکشور دارای استانداردهای جهانی بوده و به دلیل کیفیت بالایی که دارند. دارای مشتریان خارجی و داخلی می ‌باشند.

داشتن کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه علاوه بر افزایش میزان خرید برای کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی ، در داخل کشور سبب افزایش صادرات آن نیز شده است. این مجموعه همواره در تلاش است تا با همکاری شرکت کربنات ایران ، شرکت آب اکسیژنه ایران و شرکت متانول ایران بتواند نیاز بخش های پزشکی و دارویی را تامین نموده و از کمبود آن بازار جلوگیری نماید.

انواع کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی

هدف از ارائه این مطلب گزارش ویژگی ‌ها و انواع کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی می‌باشد. اسید استیک به عنوان یک ماده شیمیایی منحصر به فرد و پرکاربرد در بخش ‌های مختلف صنایع غذایی ، صنعتی ، پزشکی ، دارویی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موارد مصرف این ماده ، کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی می باشد. چون این محصول از خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی برخوردار است.

این ماده در زمان‌ های قدیم برای ضدعفونی کردن لباس ‌ها و سایر موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. ولی با گذشت زمان و پیشرفت علم ، وارد علم پزشکی شده و در درمان بسیاری از بیماری ‌ها کاربرد دارد. در طی چند سال گذشته با ورود ویروس کرونا به زندگی مردم و گسترش آن ، اغلب مردم جهت ضدعفونی نمودن سطوح از ترکیبات ضدعفونی گوناگونی استفاده می‌کنند.

اسید استیک نیز به عنوان یک ماده شیمیایی ضد عفونی کننده بی خطر و مقرون به صرفه مورد توجه عموم قرار گرفته است. و فروش اسید استیک آن از محبوبیت قابل توجهی برخوردار می باشد.  اسید استیک تولید داخل به دلیل داشتن کیفیت بالا و قیمت مناسب و همچنین بی‌خطر بودن دارای میزان خرید و فروش بالایی نسبت به مواد شیمیایی ضدعفونی کننده دیگر می باشد.

میزان خرید و فروش این ماده در ماه‌ های پایانی سال به دلیل کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی  و همچنین گسترش بیماری ‌های ویروسی و باکتریایی روندی صعودی داشته است. اسید استیک یکی از ترکیبات شیمیایی است. که برای تولید قطره ضدعفونی کننده و موارد مشابه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. از این جهت از زمان‌ های قدیم مورد توجه پزشکان بوده و در جهت ساخت داروها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

این محصول به متان کربوکسیلیک اسید مشهور می ‌باشد. اسید استیک به دلیل خواص بی‌ نظیری چون خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی که دارد. در علم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از بیماری ‌هایی که منشا باکتری و قارچی دارند. با داروهایی حاوی اسید استیک به راحتی درمان شده و دیگر اثری از این بیماری باقی نخواهد ماند.

این ماده به نام جوهر سرکه معروف بوده و یکی از مواد شیمیایی پرکاربرد در صنایع پزشکی و دارویی می ‌باشد. یکی از مهمترین کاربردهای این ماده در صنایع داروسازی برای تولید قطره‌های گوش می باشد. این ماده نوعی آنتی بیوتیک می باشد. که  عفونت‌ های ناشی از باکتری یا قارچ را درمان می ‌کند. و برای بسیاری از بیماری ‌های مربوط به گوش کاربرد داشته و برای درمان عفونت ‌های مجرای گوش استفاده می ‌شود.

به دلیل کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی ، این ماده می‌تواند. فعالیت ترکیبات شیمیایی که باعث قرمزی ، تورم و التهاب می شوند را تا حد ممکن از بین ببرد. از محصول برای از بین بردن سلول ‌های سرطانی و تومور مغزی نیز استفاده می ‌شود از این رو کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی

کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

 

کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی برای درمان عفونت گوش میانی

با توجه به کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی ، از رقیق شده آن به صورت ۱یا ۲ درصد برای تهیه داروی ضد باکتری و ضد قارچ در بیماران مبتلا به میکرو ارگانیسم‌های پاتوژن موجود در SCOM (عفونت گوش میانی ) استفاده می شود. در حالت کلی برای از بین بردن عفونت گوش میانی از داروهای مختلف موضعی ، تزریقی و خوراکی استفاده می ‌شود.

که یکی از این داروها اسید ستیک ۱ یا ۲ درصد می ‌باشد. طبق تحقیقات انجام شده اسید استیک ۲ درصد مانع از رشد تمام میکرو ارگانیسم‌های جدا شده از ترشحات گوشت میانی می شود. در حالی که اسید استیک ۱ درصد مانع از رشد بیش از نیمی میکرو ارگانیسم‌ها می ‌شود.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی برای بهبود عفونت مجاری ادراری

در این بخش نیز می خواهیم به بررسی کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی برای بهبود عفونت مجاری ادراری  بپردازیم. اسید استیک ۹۹ درصد یک آنتی باکتریال قوی و موثر در انجام فرآیندهای پزشکی می‌ باشد. که به صورت رقیق شده مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سوند در مجاری ادراری برای بسیاری از بیماران ضروری بوده ولی تعویض و یا ضدعفونی کردن سوند و مجاری ادرای بیمار نیز جزو الزامات می باشد.

چرا که ممکن است در طولانی مدت منجر به ایجاد عفونت گردد. از این رو به دلیل کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی برای بهبود عفونت مجاری ادراری از رقیق شده آن برای ضدعفونی نمودن سوند و مجاری ادراری بیمار استفاده می شود.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی برای کنترل و درمان سرطان

رشد غیر قابل کنترل سلول‌ های غیر طبیعی در هر نقطه از بدن را سرطان می ‌نامیم. و تا الان حدود  بیش از ۲۰۰ نوع سرطان شناخته شده است. روش ‌های درمانی متفاوتی برای درمان سرطان وجود دارد. که می‌توان به جراحی ، پرتو درمانی ، دارو و سایر روش‌های درمانی اشاره کرد. که هر یک از این ‌ها باعث کوچک شدن توده های سرطانی یا متوقف کردن پیشرفت سرطان می ‌شود.

با توجه به کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی از آن به عنوان یک ماده ضد سرطان در راستای درمان انواع سرطان موجود در بدن به استفاده می ‌شود. از نوع خوراکی اسید استیک نیز برای درمان سرطان معده استفاده می‌ شود. به طوری است که فقط به سلول‌های هدف یعنی سلولهای سرطانی آسیب رسانده و از آسیب به سلول ‌های سالم خوداری می نماید.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی برای تشخیص بیماری های تناسلی

بخاطر کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی استفاده از آن در تشخیص دیسپلازی دهانه رحم رواج بسیاری دارد. درمان سرطان در مراحل اولیه  موفقیت آمیزتر و مهم می ‌باشد. از این رو درمان تغییرات پیش سرطانی که فقط روی یک قسمت کوچک از دهانی رحم تاثیر می ‌گذارد. بسیار موفقیت آمیزتر از درمان سرطان مهاجم است.

تشخیص سرطان دهانه رحم و جلوگیری از سرطان مهاجم و کشنده با استفاده از تست اسید استیک ۵ درصد در دیسپلازی دهانه رحم خانم ‌ها انجام می‌گیرد. در طی این تست دهانه رحم با محلول اسید استیک ۵ درصد به مدت یک دقیقه شسته می ‌شود که در صورت مشاهده اپیتلیوم سفید رنگ پس از یک دقیقه تست مثبت می باشد.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی برای درمان بیماری های باکتریایی

استفاده از این ماده در درمان بیماری ‌های باکتریایی به علت کاربرد اسید استیک 99 درصد در پزشکی ، بسیار متداول و رایج می باشد. اسید ستیک ۹۹ درصد به عنوان یک ضدعفونی کننده در از بین بردن بسیاری از باکتری‌ ها موثر می ‌باشد. از این ماده برای از بین بردن باکتری ‌هایی چون استافیلوکوک ها ، استروپتوکوک ها ، سودومونا ، انتروکوک ها استفاده می ‌شود. سازمان بهداشت جهانی نیز اسید استیک را جزو داروهای ضروری در فهرست خود قرار داده است.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

کاربرد اسید استیک ۹۹ درصد در درمان زخم های مزمن

از اسید استیک ۹۹ درصد به صورت رقیق شده و ۱درصد برای درمان زخم  ‌های مزمن  استفاده می شود. اسید استیک 1 درصد یک ماده ضد میکروبی برای درمان عفونت ‌های زخم های مزمن استفاده می‌شود. اسیداستیک ۱درصد به دلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن ، ماده مناسبی برای درمان عفونت زخم می ‌باشد‌.

استفاده از اسید استیک در مناطقی که از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی نیستند گزینه ای بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. از این ماده بر روی زخم ‌ها برای جلوگیری از عفونت و ایجاد حداقل توانایی مقاومت در برابر میکروارگانیسم ‌ها استفاده می‌شود.

منبع: https://fa.wikipedia.org/