کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی

مقدمه

هدف از ارائه این مقاله بررسی انواع کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی می باشد. اسید استیک ۹۹درصد در صنایع داروسازی ، صنایع غذایی و صنایع پزشکی به عنوان یکی از مواد شیمیایی پرکاربرد مورد استفاده قرار می گیرد. اصلی ترین کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی ، تولید آنتی بیوتیک‌ها ، ویتامین‌ها ، هورمون ‌ها و سایر محصولات می باشد.

شرکت استیک ایران به عنوان یکی از برترین و بزرگترین شرکت ‌های تامین کننده اسید استیک ۹۹ درصد در سطح کشور شناخته می شود. و تا کنون توانسته است نیاز صنایع داخلی و بخش های مختلف مصرف کننده را به صورت مستمر تامین نماید. این شرکت در راستای فروش اسید استیک ۹۹ درصد به صورت گسترده ، شعبات متعددی را در سطح کشور از جمله شهرهای تهران و تبریز تاسیس نموده است.

و با ایجاد امکانات گسترده و پیشرفته حمل و نقلی ، سفارشات مشتریان در سریع‌ ترین زمان ممکن تحویل می دهد. این مجموعه با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت کربنات ایران و شرکت متانول ایران در تامین سایر مواد اولیه شیمیایی نیز فعالیت می نماید. تمامی محصولات موجود در این شرکت ، از کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه ‌ای برخوردار می ‌باشند.

تامین نیاز بازار جزو اولویتهای این مجموعه بوده و تمامی تلاش خود را می کند. تا با موجود نمودن این محصول در انبارهای خود ، از کمبود این ماده در بازار جلوگیری نماید. این شرکت توانسته است به صورت گسترده نیاز تمامی صنایع و تولیدکنندگان به مواد اولیه را تامین نماید. و در صدر بزرگترین شرکت ، برای تامین محصول مورد نیاز برای کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی تبدیل شود.

توضیح اجمالی در مورد کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی

حال می خواهیم به توضیح اجمالی در مورد کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی بپردازیم. اسید استیک مایعی شفاف و بی ‌رنگ می باشد. که بویی قوی و تند دارد. همچنین یک ترکیب آلی می ‌باشد. که مولکول آب نداشته و اصطلاحا اسید استیک گلاسیال نامیده می شود.. در صورت رقیق بودن نیز ، اسیدی ضعیف و در صورت غلیظ بودن بسیار خورنده بوده و می‌تواند به پوست آسیب برساند.

اسید استیک را با نام ‌هایی چون اسید متانوئیک ، اسید متان کربوکسیلیک نیز می ‌شناسند. اسید ستیک در دو نوع خوراکی و صنعتی تولید می شود. که اسید استیک خوراکی  را به نام سرکه می‌شناسند که مزه ‌ای ترش و تیز دارد. و اما اسید استیک صنعتی علاوه بر قابلیت انحلال در آب توانایی ترکیب و واکنش با عناصر مختلفی را دارد.

از کاربردهای اسید استیک می‌توان به کاربردهای صنعتی ، دارویی و پزشکی ، خانگی و غذایی اشاره کرد. کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی و پزشکی در زمینه تولید ماده ضدعفونی کننده در برابر میکرو ارگانیسم‌ ها می‌ باشد. همچنین در غربالگری سرطان دهانه رحم و برای درمان عفونت نیز به کار می ‌رود.

با توجه به ویژگی های این ماده و کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی ، از آن در تولید دارو ، تولید رنگ ‌ها و حلال ‌ها استفاده می ‌شود. این ماده ، باکتری ها و قارچ ‌ها را از بین برده و سبب جلوگیری از رشد و تکثیر آنها می ‌شود. از اسید استیک برای تولید ژل‌ های واژینال جهت درمان عفونت استفاده می‌ کنند. همچنین از آن در تولید قطره‌ های گوش و برای درمان سرطان معده و مثانه نیز استفاده می‌شود.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی

کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

 

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

بررسی کلی کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی

با توجه به کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی از این محصول در تهیه داروهای مختلف در صنعت داروسازی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به صورت گسترده استفاده می شود. اسید استیک به عنوان ماده خام برای سنتز مواد دارویی ، حشره کش ‌ها ، ترکیبات شیمیایی آلی و رنگ ‌ها استفاده می‌ شود. کارخانه ‌های داروسازی از اسید استیک به عنوان ماده خام اصلی محصولات دارویی و حلال ها استفاده می ‌کنند.

اسید استیک به صورت عمده در تولید پنی پتاسیم ، پنی سیلین سدیم ، استانیلید ، سولفامتاگزال و سایر مواد استفاده می شود. این ماده می‌ تواند غشای سلولی میکرو ارگانیسم‌ ها را از بین برده و منجر به غیر فعال شدن یا مرگ آنها شود. بخاطر  کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی از آن از به عنوان یک تنظیم کننده PH نیز  استفاده می ‌کنند.

چرا که به ایجاد یک محیط اسیدی برای رشد پاتوژن‌ های خاص نامطلوب کمک می‌ کندبه علت کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی و پزشکی از آن به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده برای کنرتل رشد باکتری‌ ها و قارچ ‌ها استفاده می ‌شود. از موارد دیگر کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی ، استفاده از اسید استیک رقیق در آزمایشگاه‌ ها برای مشخص کردن تعداد گلبول‌های سفید و قرمز می باشد.

در بخش آرایشی و بهداشتی از این محصول برای  تولید رنگ مو ، ادکلن و عطر  استفاده می ‌شود. به دلیل اهمیت گسترده کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی ، سازمان بهداشت جهانی اسید استیک را در فهرست داروهای ضروری خود قرار داده است. همچنین از این ماده می‌توان در تولید متیل استات ، آسپرین و استون نیز استفاده کرد.

مهمترین کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی ، استفاده از آن در تولید قطره‌ های گوش می ‌باشد. قطره‌ های شست و شو دهنده گوش و مجاری آن برای از بین بردن عفونت ‌های داخلی بسیار موثر می‌ باشند. داروهایی که توسط اسید استیک خوراکی تهیه و تولید می ‌شوند. برای بیمار حساسیت زایی نداشته ولی در بعضی از افراد ممکن است حساسیت جزئی ایجاد نماید.

به علت کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی ، فروش آن برای پروژه ‌های دارویی نسبتاً رایج بوده و در دنیای پزشکی و سلامت نقش مهمی را ایفا می ‌کند. شرکت ‌های تولید کننده دارو با استفاده از این محصول می ‌توانند ضدعفونی کننده‌های فوق العاده قوی را تولید و به بازار عرضه نمایند.

ضدعفونی ‌های تولید شده با اسید استیک ۹۹ درصد در برابر میکرو ارگانیسم ‌هایی چون سودوموناها ، استروپتوکوکوها و استافیلوکوکها مقاوم هستند. و می‌توانند به راحتی این آلودگی ‌ها را از بین ببرند. همچنین داروهایی که با استفاده از اسید استیک تولید می‌ شود. در از بین بردن سلول های سرطانی کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند.

بررسی اهمیت کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی

حال می خواهیم به بررسی اهمیت کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی بپردازیم. صنعت داروسازی از اهمیت بالایی برای سلامت و افراد جامعه برخوردار بوده و نقش بسزایی در بهبود بهداشت و سلامت جامعه دارد. به دلیل وجود محدودیت ‌های اقتصادی ، بازار دارویی ایران توانسته است در برخی موارد جزئی به خود کفایی برسد. و طبق آخرین آمار داده شده توسط سازمان غذا و دارو میزان زیادی از داروهای مصرفی داخل کشور ساخت تولید کننده‌ های داخلی می ‌باشد.

یکی از پیامد های منفی محدودیت های اعمال شده بر صنعت داروسازی کشور این است. که کشورمان سهم زیادی در بازار جهانی نداشته ولی تولیدکنندگان داخلی توانسته اند. به خودکفایی رسیده و بخش زیادی از نیاز های دارویی کشور را تامین کنند. شیوع بیماری ‌های گوناگون ، پیشرفت تکنولوژی و ظهور داروهای نوآورانه باعث شده تا صنایع داروسازی در جوامع امروزی نقش پررنگ‌ تری داشته باشند.

صنعت داروسازی به عنوان یکی از مهمترین ‌ت و حساس‌ترین صنایع کشور محسوب شده و در سلامت جامعه نقش مهمی دارد‌. زنجیره تامین محصولات دارویی شامل سه مرحله می باشد. که تولید دارو ، توزیع دارو و عرضه دارو شامل می شود. مرحله تولید دارو شامل چندین مرحله بوده که از تولید دارو شروع شده تا کسب مجوز از مقام ناظر بر فروش دارو را شامل می ‌شود.

اسید استیک به عنوان ماده اولیه در اکثر صنایع از جمله صنعت داروسازی مورد استفاده قرار گرفته و در تولید ویتامین‌ها ، هورمون‌ها و آنتی بیوتیک ‌ها و سایر محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. مرحله توزیع دارو بعد از تولید دارو شروع می ‌شود. که دارو از دست تولید کننده به مصرف کننده نهایی می رسد.

عرضه کننده می‌تواند بیمارستان‌ها یا داروخانه ها باشد. عرضه به مصرف کننده نهایی نیز فراهم کردن فرم و اندازه مناسب دارو برای بیمار متناسب با یک زمان‌بندی دقیق میباشد.

کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی برای در درمان انواع سرطان

در حال حاضار کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی برای تولید داروهایی که حاوی اسید استیک می ‌باشند. از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. زیرا این نوع داروها جزو دارو های درمانی وکنترل کننده برای سرطان می باشند. در سال های اخیر کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی و پزشکی بسیار افزایش یافته و در زمینه غربالگری سرطان معده ، مثانه و غیره کمک زیادی به بیماران و تیم پزشکی می ‌کند.

این ماده در مرگ سلول ‌های سرطانی در زمان کوتاهی موثر می‌باشد. خاصیت آنتی باکتریال اسید استیک ۹۹درصد باعث شده است. تا از آن در تولید داروهای متفاوت استفاده شود.

طبق تحقیقات انجام شده و نتایج به دست آمده اسید استیک ۹۹ درصد می‌تواند. سلول‌های سرطانی معده را از بین برده و در درمان و کنترل سرطان موثر باشد. اسید استیک تنها روی سلول‌های سرطانی تاثیر گذاشته و بر روی سلول ‌های طبیعی بدن تاثیری نمی گذارد.

کاربرد اسید استیک ۹۹ درصد در تولید قطره های گوش

اسید استیک در صنعت پزشکی و داروسازی از کاربردهای زیادی برخوردار بوده و برای درمان عفونت گوش و مجاری از آن استفاده می ‌شود. عفونت گوش خارجی و گوش میانی به علت هوای گرم و مرطوب رخ داده و موجب درد ، التهاب ، خارش و حتی تغییر قدرت شنوایی فرد می ‌شود.

به علت کاربرد اسید استیک 99 درصد در داروسازی ، استفاده از قطره‌های اسید استیک در درمان چنین بیماری های موثر بوده و سبب بهبودی این بیماری ها می‌ گردد. قطره‌های گوش که با استفاده از اسید استیک تهیه می ‌شوند. برای درمان انواع مشکلات التهاب ، درد و حساسیت و عفونت‌های گوش مورد استفاده قرار گرفته و بسیار موثر واقع می ‌شوند.

بسیاری از مشکلات و عفونت‌های گوش با استفاده از این قطره ها قابل رفع و درمان بوده و در بسیاری از مواقع بیمار را از خطرهای جدی و عمل‌های جراحی سنگین نجات می ‌دهند. قطره‌ هایی که حاوی ترکیب اسید استیک و هیدروکورتیزون می ‌باشند.

برای رفع عفونت گوش مناسب هستند. که التهاب گوش و  باکتری ‌های عفونی مجاری گوش را از بین می برند. نحوه استفاده از داروهای اسید استیک و هیدروکورتیزون بدین صورت می ‌باشد. که هر ۴ الی ۶ ساعت باید حدود ۳ تا ۵ قطره در گوش ریخته شود. و بسته به میزان عفونت گوش باید مصرف گردد.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

منبع: https://fa.wikipedia.org/