رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک

مقدمه

رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک در این مطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اسید استیک علاوه ‌بر بخش صنعتی در بخش خوراکی هم استفاده می ‌شود. یعنی اسید ستیک دارای گریدهای خوراکی و صنعتی بوده و در بسیاری از صنایع به صورت وسیع و گسترده مورد استفاده قرار می‌ گیرد. یکی از مهمترین کاربردهای اسید استیک در ساخت منومر وینیل استات است.

که از آن در بسیاری از بخش‌های صنعتی چون ساخت رنگ ، چسب و غیره استفاده می‌ شود. اسید استیک تولیدی داخل کشور از کیفیت بالا و منحصر به ‌فردی برخوردار بوده و همین بالا بودن کیفیت محصول تولیدی ، مشتریان زیادی را از خارج برای خرید این محصول جذب نموده است. شرکت استیک ایران به ‌عنوان یکی از بزرگ ‌ترین شرکت ‌های فروش اسید استیک این محصول را با قیمت و کیفیتی مناسب به ‌صورت خرده و عمده تأمین می نماید.

یکی از اصلی ‌ترین فعالیت ‌های این شرکت فروش اسید استیک می باشد. و این محصول را جهت توزیع در انبارهای خود به صورت مداوم و مستمر موجود می نماید. شرکت استیک ایران با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت متانول ایران ، شرکت کربنات ایران ، شرکت سولفوریک ایران و شرکت پرکلرین ایران و شرکت کلریدریک ایران انواع مواد شیمیایی را تامین و عرضه می نماید.

این شرکت اسید استیک خوراکی و صنعتی را به‌صورت فله ‌ای و بست ه‌بندی شده برای مشتریان عرضه می‌ نماید. و جهت دسترسی راحت خریداران شعباتی را در سطح کشور از جمله تهران و تبریز ایجاد نموده است. این محصول با توجه به کاربردهای گسترده ای که در صنعت دارد. به صورت فراوان مورد مصرف قرار می گیرد. و تهیه و تولید آن جزو ضروریات می باشد. به همین علت نیز تقاضا برای خرید این محصول از سوی صنایع داخلی و خارجی روند افزایشی داشته است.

کارخانجات و تولیدکنندگان اسیداستیک برای رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک و جبران نیاز صنایع داخلی باید تدبیری چون افزایش ظرفیت خطوط تولید اسید استیک را در برنامه های خود قرار دهند. تا فرآیند رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک به بازارهای خارجی دچار مشکل نشود. رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک تاثیرات مستقیمی بر رشد اقتصادی داشته و سبب افزایش ارزآوری و درآمد زایی برای کشور می ‌شود.

دلایل رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک در سه ماه آخر سال جاری

در این بخش دلایل رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک در سه ماهه آخر سال جاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اسید استیک یک ماده اولیه مهم برای صنایع بزرگ کشور بوده و کاربردهای فراوانی در صنعت دارد. از این رو میزان مصرف این ماده در داخل و صادرات آن رو به افزایش می باشد. یکی از مهم‌ترین اقلام های صادراتی ایران اسید استیک خوراکی و صنعتی می ‌باشد.

و میزان سهم فروش این مواد در صادرات غیرنفتی رقمی قابل توجه می باشد. تقاضای خرید اسید استیک در دنیا رو به افزایش است. و ایران نیز سهم قابل توجهی در این بازار دارد. و هر سال نیز ظرفیت تولید آن در کشور افزایش می یابد. عوامل متعددی رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک تاثیرگذار می باشند. که یکی از مهمترین آنها وجود برنامه های موثر دولتی و منابع طبیعی می باشد.

که این امکان را برای کارخانجات و تولیدکنندگان فراهم آورده تا بتوانند ظرفیت خطوط تولید خود را افزایش داده و تولید اسید استیک و محصولات مرتبط را افزایش دهند. با افزایش میزان تولید اسید استیک می توان میزان صادرات آن را نیز افزایش داد.

امکان رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک در کشور سبب شده تا به یکی از برترین تولیدکنندگان اسید استیک در خاورمیانه تبدیل شویم. ظرفیت بالای کشور در تولید اسید استیک و محصولات مرتبط گزینه خوبی برای کشورهای خارجی جهت خرید این محصول می باشد. اسید استیک سهم قابل ‌توجهی در ایجاد ارزش افزوده برای کشور دارد. زیرا در صنایع مختلف از کاربردهای متعددی برخوردار است.

یکی دیگر از عامل های تأثیرگذار در رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک کیفیت بالای محصولات تولیدی و رضایتمندی مشتریان می ‌باشد. که سبب شده کشورهای خارجی با اطمینان بیشتری نسبت ‌به خرید این محصول اقدام نمایند. علاوه‌ بر ظرفیت بالای تولید و کیفیت مناسب این محصول عاملی دیگری چون قیمت مقرون‌ به‌ صرفه نیز در رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک موثر می باشد.

رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک

رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

تاثیر رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک در رشد شاخص های اقتصادی

در این قسمت به بررسی تاثیر رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک در رشد شاخص های اقتصادی پرداخته خواهد شد. موارد مصرف زیادی از اسید استیک در صنایع مختلف وجود دارد. این ماده علاوه ‌بر این‌ که فقط به ‌عنوان یک ماده نگه دارنده مواد غذایی یا سرکه استفاده می ‌شود. در بسیاری از صنایع نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. برای مثال صنایع رنگرزی و نساجی یکی دیگر از صنایع بزرگ مصرف کننده این محصول می باشد.

افزایش ظرفیت تولید اسید استیک در کارخانجات می تواند نقطه مثبتی برای تامین نیاز داخلی و رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک باشد. میزان تقاضا برای صادرات این محصول در سال‌ های اخیر روندی افزایشی را شاهد بوده و بررسی‌های آماری بیانگر این است که میزان صادرات این محصول همواره در حال افزایش می ‌باشد.

افزایش صادرات محصولات شیمیایی از جمله اسید استیک و محصولات تولیدی مرتبط به این ماده به‌ عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از آسیب ‌پذیری اقتصاد از درآمدهای نفتی نام ‌برده شده‌ است. طبق آمار سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی یکی از بهترین و مهمترین ‌ زمین ه‌های سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی صنایع شیمیایی می ‌باشد.

یکی از مهم‌ ترین اقلام صادراتی ایران اسید استیک و محصولات تولیدی مرتبط به این ماده می‌ باشد. که میزان سهم فروش این ماده در صادرات غیر نفتی رقمی قابل‌ توجه بوده و می‌تواند در رشد شاخص اقتصادی و درآمدزایی و ارزآوری تأثیرگذار باشد.

درحال‌ حاضر کارخانجات و تولیدکنندگان  اسید استیک و محصولات تولیدی مرتبط به این ماده را با فناوری استاندارد و کیفیتی بالا تولید می‌ نمایند. که پتانسیل رقابت با بسیاری از نمونه ‌های خارجی را دارند. و این باعث ترغیب و تشویق خریداران خارجی جهت خرید از محصولات شیمیایی ایرانی می‌ شود. رشد 16 درصدی صادرات اسید استیک و افزایش متوسط رشد سالیانه ارزش افزوده کشور از پیامدهای مثبت رشد و توسعه صنایع تولید کننده اسید استیک می ‌باشد.

 

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/