رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم

مقدمه

اسید استیک یک ماده شیمیایی بسیار مهم است. که به ‌صورت صنعتی و خوراکی در بسیاری از مصارف صنعتی ، غذایی ، مصارف خانگی و داروسازی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. یکی از خواص مهم این ماده خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است. این ماده یک ضدعفونی کننده در برابر برخی باکتری ها می باشد. شرکت استیک ایران یکی از فعالان در حوزه فروش اسید استیک می باشد. که می‌تواند نیاز شما را برای خرید اسید استیک صنعتی و خوراکی تامین نماید.

این شرکت با داشتن چندین سال سابقه درخشان در همکاری با شرکت هایی از قبیل شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت متانول ایران ، شرکت کربنات ایران ، شرکت سولفوریک ایران ، شرکت پرکلرین ایران و شرکت کلریدریک ایران تامین انواع مواد اولیه شیمیایی را انجام می دهد. و توانسته است به یکی از بزرگترین شرکت ها در سطح خاورمیانه تبدیل شده و این محصول را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت به صورت خرده و عمده به مشتریان عرضه نماید.

شرکت استیک ایران جهت جلوگیری از کمبود عرضه و رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم ، تمامی انبارهای خود در سطح کشور را از این محصول موجود نموده و در زمان نیاز به بازار توزیع می کند. و جهت دسترسی راحت خریداران شعباتی را در سطح کشور از جمله شهر تهران و تبریز دایر نموده است.

افزایش تقاضا در شش ماهه دوم و کمبود در عرضه این محصول باعث ایجاد یکسری مشکلات از جمله رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم شده است. که باید شرکت های تامین کننده پرکلرین تدابیری چون افزایش عرضه اسید استیک را اتخاذ نمایند. تا از بروز مشکلاتی چون کمبود محصول و رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم جلوگیری کنند.

عوامل موثر در رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم سال جاری

حال در این بخش به بررسی عوامل موثر در رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم سال جاری پرداخته خواهد شد. همانگونه که در مطلب قبلی اشاره شد در ۶ ماهه دوم افزایش تقاضا و افزایش صادرات باعث ایجاد کمبود این محصول در بازار شده است. چرا که تولید فعلی پاسخگوی نیاز بازار نمی ‌باشد. ازاین ‌رو این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل تغییرات قیمت شده و رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم را به ‌همراه خواهد داشت.

اسید استیک به عنوان یک ماده اولیه ضروری در بیشتر صنایع استفاده می شود. یکی از شناخته ‌شده ترین کاربردهای اسید استیک استفاده از آن در ساخت مونومر وینیل استات است. که از آن در بسیاری از بخش‌ های صنعتی چون ساخت رنگ و ساخت چوب استفاده می‌شود. همچنین از اسید استیک در تولید انیدریک اسید که در بخش ‌های تولید سلولز استات کاربرد دارد نیز استفاده می‌شود.

با توجه به مصرف وسیع و گسترده این ماده در بخش صنعت و صادرات این محصول ، باید میزان تولید فعلی آن افزایش یابد. تا از ایجاد کمبود در بازار و رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم جلوگیری بعمل آید. عوامل دیگری نیز در رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم تأثیرگذار می ‌باشند. بسیاری از این عوامل در بازه زمانی و فصول خاصی رخ داده و به‌صورت موقتی می باشند.

چند عامل دیگری که در رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم می‌توانند تأثیرگذار باشند. قیمت جهانی مواد اولیه ، قیمت ‌گذاری دستوری ، نرخ ارز ، میزان رقابت در عرضه ، میزان عرضه و تقاضا ، نحوه قیمت‌گذاری محصولات صنایع بورسی از جمله این عوامل می باشند.

رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم

رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

تاثیر افزایش صادرات مواد غذایی م مواد شوینده در رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم سال جاری

حال می خواهیم به توضیح تاثیر افزایش صادرات مواد غذایی و مواد شوینده در رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم سال جاری بپردازیم. یکی از مواد اولیه مهم در تولید شوینده‌ها و پاک‌کننده ‌ها ، اسید استیک می باشد. از این محصول در تولید مواد شوینده مختلف مانند صابون لباس ‌شویی ، انواع شامپوها استفاده می شود. همچنین این ماده به حفظ PH قلیایی این مواد کمک کرده و باعث عملکرد بهتر در انواع سورفکتانت ها و پاک ‌کننده ‌ها می ‌شود.

همچنین این ماده به ‌دلیل از بین بردن ویروس ‌ها ، باکتری ‌ها و قارچ‌ ها به‌ عنوان یک تمیز کننده و ضد عفونی کننده شناخته شده و در فرمولاسیون پاک‌کننده‌ ها کاربرد دارد. این ماده به حذف سختی آب از روی ظروف و نرم کردن آب در مواد شوینده کمک می‌ کند. همچنین در از بین بردن لکه ‌های قهوه ‌ای چای و موارد دیگر نیز کاربرد دارد.

اسید استیک کاربردهای متنوع و گسترده‌ دیگری نیز دارد. که یکی از مهمترین آن ‌ها استفاده در تولید مواد شوینده و رنگرزی می ‌باشد. اسید استیک به ‌عنوان ماده اولیه برای ساخت مواد شوینده و پاک‌کننده ‌ها مورداستفاده قرار می‌ گیرد. و به دلیل تقاضای بالا جهت مصرف در کاربردهای ذکر شده شاهد رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم سال جاری می باشیم.

در شش ماهه دوم سال جاری تقاضا جهت خرید محصولات شوینده افزایش می یابد. در نتیجه میزان نیاز به اسید استیک برای تولید مواد شوینده و پاک‌کننده ‌ها بالا خواهد رفت. همچنین تولید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب باعث شده تا کشورهای خارجی نسبت به خرید این محصولات رغبت بیشتری داشته باشند. افزایش نیاز داخلی و صادرات این محصول در شش ماه دوم سال جاری باعث شده تا تولید فعلی پاسخگویی نیاز بازار نباشد.

لذا شرکت های تولید کننده این محصول با اتخاذ تدابیر ویژه ای اقدام به افزایش ظرفیت خطوط تولید خود نموده اند. زیرا با کمبود این محصول در بازار شاهد رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم می باشیم. با افزایش میزان تولید ، مشکل کمبود عرضه حل شده و روند رشد قیمت اسید استیک در 6 ماهه دوم شیب ملایم تری را طی خواهد نمود.​

 

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/