خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

مقدمه

شرکت استیک ایران یکی از معدود شرکت هایی می باشد. که با چندین سال سابقه فعالیت در زمینه فروش اسید استیک و خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری ، به یکی از تامین کنندگان برتر اسید استیک در سطح کشور تبدیل شده است. این شرکت جزو تامین کنندگان برتر کشوری در زمینه تامین و خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری برای صنایع و تولیدی ها بزرگ و کوچک و صنوف مرتبط می باشد.

این شرکت با گسترش فعالیت خود در سطح کشور و دایر نمودن نمایندگی و انبار فروش در شهرهای تهران و تبریز ، تامین اسید استیک مصرف کنندگان را در مرکز و شمالغرب کشور بر عهده دارد. صنایع بزرگ و کوچک و صنوف مرتبط از مشتریان این شرکت می باشند. و خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری و خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری را در تمامی فصول سال از طریق شرکت استیک ایران انجام می دهند.

این شرکت با داشتن سابقه درخشان و تجربیات بسیار در زمینه تامین اسید استیک ، این محصول را با مناسب ترین و نازلترین قیمت موجود در بازار در اختیار مشتریان و  مصرف کنندگان قرار می دهد. و تهیه و توزیع اسید استیک در تمامی فصول سال برای مشتریان این شرکت ، یکی از اهداف اصلی دست اندکاران این مجموعه بزرگ می باشد. جهت مشاوره و خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری و آشنایی اجمالی با آن

در این بخش به خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری و آشنایی اجمالی با این محصول خواهیم پرداخت. اسید استیک در گروه کربوکسیلیک اسید ها قرار دارد. و نام آن بر اساس نام گذاری آیوپاک اسید اتانوئیک می باشد. فرمول شیمیایی این محصول C2H4O2  است. و طعم آن ترش ، همانند طعم سرکه می باشد.

اسید استیک جزء اسیدهای ضعیف قرار دارد. زیرا به عنوان مقدار اندکی اسید تفکیک و جدا شده درون محلول آبی می باشد. نوع دیگری از اسید استیک وجود دارد. که به اسید استیک یخی معروف است. این نوع اسید استیک خالص و بدون آب می باشد. و همچنین فاقد رنگ بوده و آب را از محیط پیرامون خود جذب می نماید.

این ترکیب در دمای 16/5 درجه سانتی گراد به شکل یک ماده جامد و کریستای فاقد رنگ تبدیل شده و منجمد می گردد. اسید استیک خالص و محلول های غلیظی که درون آن ها اسید استیک خالص وجود دارد. بسیار خورنده و خطرناک می باشند.

این محصول در دسته کربوکسیلیک اسیدهای ساده قرار دارد. و در علم شیمی یکی از معرف های مهم شیمیایی می باشد. این ماده با خاصیت شیمیایی منحصر به فرد خود در تولید پلی اتیلن ترفتالات ، پلی وینیل استات و همچنین در صنایع غذایی کاربرد دارد. کاربرد عمده اسید استیک در بخش صنایع غذایی ، استفاده از به عنوان افزودنی E260  می باشد.

و خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری توسط صنایع غذایی بدین منظور صورت می پذیرد . که هم جهت تنظیم اسیدیته محصول و هم به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد. اسید استیک رقیق شده ای که به وسیله فرآیند تخمیر طبیعی تولید می شود سرکه نام دارد.

باکتری های مخمر سرکه نیز به سبب تمایلشان برای تولید اسید استیک با این عنوان نام گذاری شده اند. اسید استیک در حالت طبیعی از میوه ها و بعضی مواد غذایی که فاسد شده اند طی فرآیند تخمیر تولید می شود. که یکی از قدیمی ترین ترکیبات شیمیایی شناهته شده به وسیله بشر می باشد.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

ویژگی های شیمیایی و خواص اسید استیک

در این قسمت نیز به بررسی ویژگی های شیمیایی و فیزیکی اسید استیک در فرآیند خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری می پردازیم. دانستن و آشنایی با ویژگی ها و خواص یک ترکیب شیمیایی قبل از خرید آن محصول ، همواره می بایست در اولویت قرار گیرد. زیرا داشتن اطلاعات کافی قبل از خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری ، بسیاری از مشکلات مربوط را در حین مصرف و استفاده از این ترکیب برطرف می نماید.

و باعث جلوگیری از بروز حادثه و ضررهای احتمالی در روند ساخت و تولید محصول می گردد. همچنین آشنایی با ویژگی های شیمیایی یک محصول باعث افزایش بازده و کیفیت تولید می شود. و باعث ارتقای موارد ایمنی مرتبط با کاربرد آن محصول شده و امنیت کارکنانی را که با آن محصول سر وکار دارند را نیز ارتقا می دهد. حال در جدول زیر با برخی ویژگی های شیمیایی و فیزیکی اسید استیک آشنا می شویم.

مقدار یا عنوان عنوان
اتیل اسید اتیلیک اسید

جوهر انگور جوهر سرکه

سایر نام ها
C2H4O2 فرمول مولکولی
مایع بی رنگ و شفاف شکل ظاهری
4/76 اسیدی
2789 شماره یوان
۱۶٫۵ درجه سلسیوس (۶۱٫۷ درجه فارنهایت؛ ۲۸۹٫۶ کلوین) دمای ذوب
۱۱۸٫۱ درجه سلسیوس (۲۴۴٫۶ درجه فارنهایت؛ ۳۹۱٫۲ کلوین) دمای جوش
قابل امتزاج به هر نسبت انحلال پذیری در آب
۶۰٫۰۵ g mol−1 جرم مولی
D 1/74 گشتاور دو قطبی

آنالیز شیمیایی برای خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

در ادامه مطلب می خواهیم به خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری و آنالیز شیمیایی آن بپردازیم. با توجه به اینکه اسید استیک در بخش های متعددی دارای کاربرد و مصرف می باشد. و بخش های حساسی همچون صنایع غذایی جزو مصرف کنندگان عمده این ترکیب می باشند.

لذا ارائه آنالیز شیمیایی اسید استیک و آشنایی با آن بسیار ضروری و حائز اهمیت می باشد. در جدول زیر آنالیز شیمیایی اسید استیک جهت خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری آورده شده است.

نتیجه روش تست
روشن و فاقد

مواد شناور

MAP-SM111 ظاهر
بیشتر از 99/85 MAP-70014 درصد خلوص
کمتر از 0/15 ASTM-D1364 درصد آب
کمتر از0/050 ASTM-D3546 اسید فرمیک
1.048-1.051 ASTM-D1298 چگالی
کمتر از 0/02 ASTM-D2191 استالدهید
بیش از 2 ساعت MAP-70019 زمان پرمنگنات
بیشتر از 16/35

درجه سانتی گراد

ASTM-D 1493 نقطه تبلور
کمتر از 1ppm MAP-70021 سولفات ها
کمتر از 1ppm MAP-70020 کلراید
کمتر از 1/0 ASTM-E394 آهن کل
کمتر از 0/010 ASTM-E394 اسید پروپیونیک
کمتر از 0/003 ASTM-D1353 مواد غیر فرار
کمتر از 0/5 تعیین شده با جذب اتمی فلزات سنگین
زیر 10 APHA ASTM-D1209 رنگ

فرآیند کلی تولید استیک

در این بخش نیز می خواهیم به فرآیند تولید اسید استیک در خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری بپردازیم. این ماده هم توسط روش های مصنوعی و هم طی فرآیند تخمیر باکتریایی تولید می گردد. تولید اسید استیک از طریق تخمیر باکتریایی فقط 10 درصد از کل میزان تولید این ماده را شامل می شود. ولی با توجه به اینکه قوانین بهداشت جهانی مرتبط با سلامت غذا ، به تولید سرکه خوراکی از مواد بیولوژیکی اهمیت می دهند.

تولید سرکه از طریق تخمیر باکتریایی یکی از روش های رایج می باشد. در حال حاضر حدودا 75 درصد از میزان تولید اسید استیک ، توسط روش کربن دار کردن صورت می گیرد. و برای سایر مصارف نیز از دیگر روش های تولید سرکه بهره برده می شود. میزان کلی تولید جهانی اسید استیک چیزی در حدود 5 میلیون تن در سال تخمین زده می شود.

که نصف این مقدار در ایالات متحده تولید می گردد. میزان تولید این محصول در اروپا نیز چیزی در حدود 1 میلیون تن در سال برآورد می شود. که به دنبال آن خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری در سال های اخیر روند نزولی در پیش گرفته است. در کشور ژاپن نیز میزان تولید اسید استیک حدود 0/7 میلیون تن در سال می باشد.

از سوی دیگر سالیانه مقدار 1/5 میلیون تن اسید استیک مورد بازیافت قرار می گیرد. که با احتساب تمامی موارد ذکر شده ، میزان تولید سالیانه جهانی این ماده مقداری در حدود 6/5 میلیون تن در سال بر آورد می شود. در حال حاضر بزرگترین تولید کنندگان اسید استیک در جهان ، کمپانی های سلانس و بی پی می باشند. که بعد از آن ها ملنیوم کمیکالز ، استرلینگ کمیکالز  ، سامسونگ ایستمن و سوونسک اتانول کمی در رده های بعدی قرار دارند. و بخش اعظمی از خرید سرکه به شکل خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری صورت می گیرد.

آشنایی با کاربردهای اسید استیک

در این قسمت می خواهیم به معرفی کاربردهای اسید استیک در خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری بپردازیم. اسید استیک با توجه به ویژگی های شیمیایی که دارا می باشد. در روند تولید و ساخت بسیاری از ترکیبات شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. و به صورت یک واکنش گر شیمیایی درون واکنش های شیمیایی عمل می نماید.

اسید استیک کاربردهای فراوانی دارد ، از تولید مواد شیمیایی گرفته تا استفاده از آن در صنایع غذایی و خوراکی ها ، یعنی این محصول ترکیبی بسیار مهم می باشد. که برای ما انسان دارای مصارف بسیار متعددی می باشد. و از آن در زندگی روزمره خود استفاده های زیادی می نماییم. حال می خواهیم به برخی از کاربردهای اسید استیک در خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری اشاره نماییم.

تولید استات وینیل تکپاره

تولید آنیدرید استیک

تولید استر

تولید سرکه

صنایع غذایی

صنایع آرایشی و بهداشتی

نساجی و رنگرزی

به عنوان حلال

معرف شیمیایی

داروسازی و پزشکی

باغبانی و کشاورزی

تمیزکاری و نظافت

مصارف خوراکی

مصارف خانگی

تولید پلی وینیل استات

تولید سلولز استات

تولید پلی اتیلن تریفتالات

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

مصرف اسید استیک در صنعت نساجی و رنگرزی

این ترکیب در صنعت نساجی و رنگرزی کاربردهای بسیار و فراوانی دارد. در فرآیند رنگرزی پارچه و محصولات مرتبط و تولید ابریشم مصنوعی و پارچه با جنس لاتکس و مصنوعی از این محصول استفاده می گردد. اسید استیک به دلیل دارا بودن خاصیت رطوبت سنجی جهت جذب رطوبت محیط ، هنگام تولید پارچه کاربرد دارد. و خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری برای مصارفی از این قبیل می باشد.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری و مصرف آن در رنگرزی ، برای زمانی می باشد. که نخ پنبه ای یا پارچه رنگ می گردد. و از این ماده برای کمک به الیاف جهت جذب بهتر رنگ استفاده می شود.

کاربرد اسید استیک در صنایع غذایی

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری و مصرف آن در صنایع غذایی به صورت گسترده ای توسط کارخانجات صنایع غذایی صورت می گیرد. زیرا سرکه یک ماده غذایی رایج است. و تحت عنوان کد افزودنی E260  و به عنوان یک چاشنی در اغلب خوراکی ها و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

و خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری جهت مصرف آن  به عنوان آب نمک در مایعات ترشی ، وینگرت ، ماریناد و سایر سس های سالاد استفاده می شود. و سرکه همچنین می تواند در تهیه غذا برای کمک به کنترل آلودگی سالمونلا در گوشت و محصولات مرغ استفاده شود.

مصرف اسید استیک به عنوان حلال

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری و استفاده از آن به عنوان یک حلال توسط بسیاری از خریداران صورت می گیرد. زیرا اسید استیک در حالت منجمد یک حلال پروتون ‌دار قطبی بسیار عالی می باشد. این محصول غالبا در تصفیه مواد آلی به عنوان ماده حلال کریستال ‌سازی مجدد مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده در حالت مذاب خالص ، در روند تولید اسید ترفتالیک که ماده خام پلی اتیلن ترفتالیک است. به عنوان یک ماده حلال بکار برده می شود. در حال حاضر این کاربرد ۵ تا ۱۰ درصد از اسید استیک تولید شده در جهان را شامل می شود. با افزایش تولید PET انتظار می‌رود این کاربرد روندی صعودی را شاهد باشد.

در واکنش ‌هایی ماننند فریدل کرافتس ، اکلیل ‌دار کردن فریدل کرافتس، همان اکلیل ‌دار کردن فریدل کرافتس که در آن‌ها کربوکاتیون وجود دارند. نیز اسید استیک به عنوان یک ماده حلال مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، یک مرحله از تولید تجاری کافور مصنوعی ، شامل نو آرایی ونگر میروین کمفین به استات ایزوبورنیل می باشد. و بخش زیادی از خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری بدین منظور صورت می گیرد.

در این حالت نیز اسید استیک برای حفظ و تثبیت کربن‌ دار کردن واکنش نوآرایی ، بازآراسته و هم به عنوان حلال و هم به عنوان یک هسته دوست عمل می نماید. در هنگام فرآیند کاهش ، اکسایش یک گروه نیترو آریل به یک آنیلین توسط یک پالادیوم کربنی ، این ماده به عنوان حلال انتخابی کاربرد دارد. و قسمت عمده ای از خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری برای این هدف صورت می گیرد.

دربخش شیمی تحلیلی نیز اسید استیک در حالت منجمد برای تخمین مواد قلیایی ضعیف همچون آمیدهای آلی بکار می‌رود. همچنین اسید استیک منجمد به عنوان باز از آب هم ضعیف ‌تر می باشد. در نتیجه در این بین  ، آمید به عنوان یک باز قوی عمل می نماید. سپس با استفاده از یک محلول در اسید استیک منجمد با خاصیت اسیدی بسیار قوی همچون اسید پرکلرید ، می‌توان عیار آن را اندازه گیری کرد.

مصرف اسید استیک برای نظافت و تمیز کاری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری رواج زیادی دارد زیرا در زندگی روزمره کاربردهای فراوانی دارد. سرکه را می توان در خانه به عنوان پاک کننده پنجره ، برای تمیز کردن قهوه سازها و ظروف اتوماتیک ، به عنوان یک عامل شستشو برای ماشین ظرفشویی و برای تمیز کردن کاشی و دوغاب حمام استفاده نمود. اینم اده همچنین می تواند برای تمیز کردن ابزار و تجهیزات مربوط به مواد غذایی استفاده شود.

زیرا معمولاً بی ضرر و بی خطر بوده و آثار مضری از خود بر جای  نمی گذارد. و به دنبال آن نیاز به آبکشی کمتری دارد. خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری توسط  تولید کننده های مواد شوینده و بهداشنی ، به همین منظور می باشد.

کاربرد اسید استیک در باغبانی و کشاورزی

این ماده درایا ویژگی های منحصر به فردی برای از بین بردن آفتها و علف کش ها می باشد. و در غلظت های 10 تا 20 درصد می توان از اسید استیک به عنوان علف کش در باغ ها و چمن ها استفاده کرد. هنگامی که اسید استیک به عنوان علف‌کش استفاده می‌شود. می‌تواند علف‌های هرزی را که از خاک بیرون آمده‌اند از بین ببرد.

اما روی ریشه علف‌های هرز تأثیری ندارد. بنابر این آنها توانایی رشد دوباره خود را حفظ می نمایند. خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری برای مصارف باغبانی جهت تولید آفت کش های متنوع صورت می پذیرد.

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با مخزن 1000 لیتری

اطلاعات ایمنی اسید استیک

خطرات مرتبط با خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

در این بخش نیز می خواهیم خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری و خطرات مرتبط با آن را شرح دهیم. در بندهای زیر خطرات مرتبط با این محصول بیان شده اند.

اسید استیک در حالت ﻣﺎﻳﻊ و ﺑﺨﺎر ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﻓﺖ ﭼﺸﻢ ، دﻫﺎن و ﻣﺠﺎری ﺗﻨﻔﺴﻲ آﺳﻴﺐ جدی وارد نماید.

ﺗﻤﺎس و برخورد مستقیم آن ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﻣﻮﺟﺐ اﻟﺘﻬﺎب ، ﺳﻮزش ، درد ، ﺧﺎرش ، ﻗﺮﻣﺰی و آب رﻳﺰش ﺷﺪه و ﺗﺎری دﻳﺪ ، ﺳﻮﺧﺘﮕﻲ، ﺗﻮرم و آﺳﻴﺐ داﺋﻤﻲ ﻗﺮﻧﻴﻪ را باعث می شود.

ﺗﻤﺎس و برخورد اﻳﻦ ﺣﻼل ﺧﻮرﻧﺪه ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﻣﻮﺟﺐ ﻗﺮﻣﺰی ، ﺧﺎرش ، ﭘﻮﺳﺘﻪ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺷﺪن ، ﺳﻮﺧﺘﮕﻲ و ﺗﺎول ﻣﻲ ﺷﻮد.

اﺳﺘﻨﺸﺎق و  تنفس ﺑﺨﺎرات آن دﺳﺘﮕﺎه ﺗﻨﻔﺴﻲ را ﺗﺤﺮﻳﻚ نموده و موجب ﺳﺮﻓﻪ ، ﻋﻄﺴﻪ ، ﺗﻮرم ﻏﺸﺎﻫﺎی ﻣﺨﺎﻃﻲ ﺑﻴﻨﻲ ، ﺗﻨﮕﻲ ﻧﻔﺲ ، درد در ﻗﻔﺴﻪ ﺳﻴﻨﻪ ، اﻓﺰاﻳﺶ ﺑﺰاق ، ﺑﺮوﻧﺸﻴﺖ ، ﻳﺮﻗﺎن ، ﺗﻬﻮع ، ﺳﺮﮔﻴﺠﻪ ، ﺿﻌﻒ ﻋﻀﻼﻧﻲ ، ﺗﻮرم و زﺧﻢ ﺷﺪن رﻳﻪ ﻫﺎ و ﻳﺎ ﺣﺘﻲ ﺧﻔﮕﻲ ﻣﻲ گردد.

ﺑﻠﻌﻴﺪن و قورت دادن اسید استیک ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮزش و درد دﻫﺎن ، ﮔﻠﻮ و ﺷﻜﻢ ، ﺳﺮﻓﻪ ، اﻳﺠﺎد زﺧﻢ و ﺧﻮن رﻳﺰی ، ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻬﻮع ، اﺳﻬﺎل و اﺳﺘﻔﺮاغ ، اﺳﭙﺎﺳﻢ ﺷﻜﻤﻲ ، اﺳﺘﻔﺮاغ ﺧﻮﻧﻲ ، اﺧﺘﻼل در ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻛﺒﺪ ، ﺗﺸﻨﺞ ، ﺿﻌﻒ ﻋﻀﻼﻧﻲ ، ﺳﺮﮔﻴﺠﻪ ، ﻧﺎرﺳﺎﻳﻲ ﻛﻠﻴﻮی ، ادرار ﺧﻮﻧﻲ ، ﺳﻮ ﻫﺎﺿﻤﻪ ، ﺳﻴﺎه ﺷﺪن و ﻓﺮﺳﺎﻳﺶ دﻧﺪان ﻫﺎ ، ﻧﻜﺮوز ﻓﻚ ، اﻟﺘﻬﺎب ﮔﻠﻮ، ورم ﻣﻌﺪه، ﺷﻮک، اﻏﻤﺎ و در نهایت باعث ﻣﺮگ ﻣﻲ ﺷﻮد.

این ماده ﺑﺮای ﭘﻮﺳﺖ ، ﻛﻠﻴﻪ ﻫﺎ ، ﻏﺸﺎﻫﺎی ﻣﺨﺎﻃﻲ و دﻧﺪان ﻫﺎ ﺳﻤﻲ بودع و ﻣﻮﺟﺐ ﺟﻬﺶ ژﻧﺘﻴﻜﻲ و ﺟﻬﺶ ﺑﺎﻛﺘﺮی ﻫﺎ ﻣﻲ گردد.

اقدامات اولیه درمانی در صورت بروز حادثه در روند خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

در صورت تماس با چشم

فورا ﻟﻨﺰﻫﺎی ﺗﻤﺎﺳﻲ را ﺟﺪا ﻛﻨﻴﺪ

ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﻪ ﻣﺪت 15 دﻗﻴﻘﺎ ﭼﺸﻢ ﻫﺎ ﺑﺎ آب زﻳﺎد ﺷﺴﺘﻪ داده شود

آب ﺳﺮد نیز ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮارگیرد

سریعا ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانب ﻣﺮاﺟﻌﻪ گردد

در صورت تماس با پوست

سریعا ﭘﻮﺳﺖ را ﺑﺎ آب زﻳﺎد  و ﺑﻪ ﻣﺪت 15 دﻗﻴﻘﻪ ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ و ﺳﻄﺢ آن را ﺑﺎ ﻧﺮم ﻛﻨﻨﺪه ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻴﺪ

محل مورد نظر را ﺑﺎ آب و ﺻﺎﺑﻮن ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ

البسه و ﻛﻔﺶ ﻫﺎی آﻟﻮده را ﺧﺎرج ﻛﺮده و ﭘﻴﺶ از اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺠﺪد ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ

در ﺻﻮرت ﺷﺪﻳﺪ ﺑﻮدن ﻣﻴﺰان ﺗﻤﺎس از ﻛﺮم آﻧﺘﻲ ﺑﺎﻛﺘﺮﻳﺎل و ﺻﺎﺑﻮن ﺿﺪﻋﻔﻮﻧﻲ ﻛﻨﻨﺪه اﺳﺘﻔﺎده نمایید

از آب ﺳﺮد نیز ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ استفاده نمود

فورا ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی مراجعه نمایید

در صورت بلعیدن و خوردن

شخص مصدوم را ﻣﺠﺒﻮر ﺑﻪ ﺗﻬﻮع ﻧﻜﻨﻴﺪ

ﻫﻴﭻ ﺧﻮراﻛﻲ و مایعاتی ﺑﻪ ﻓﺮد مصدوم ندهید

ﻟﺒﺎس ﻫﺎی ﺗﻨﮓ را ﺟﺪا نمایید

سریعا ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮاﺟﻌﻪ نمایید

در صورت تنفس و استنشاق

حتما در معرض هوای تازه قرار گرفته و از آن تنفس نمایید

البسه ﺗﻨﮓ و ﻛﺮاوات و ﻛﻤﺮﺑﻨﺪ را ﺟﺪا نمایید

در ﺻﻮرت ﻗﻄﻊ ﺷﺪن ﺗﻨﻔﺲ ، به فرد مصدوم ﺗﻨﻔﺲ ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ داده ﺷﻮد (ﻫﺸﺪار : ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﺳﻤﻲ ﺑﻮدن ﻣﺎده ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﻓﺮد اﺣﻴﺎ ﻛﻨﻨﺪه آﺳﻴﺐ دﻳﺪه و مصدوم گردد)

در ﺻﻮرت ﻛﻨﺪی ﺗﻨﻔﺲ ، سریعا از ﻣﺎﺳﻚ اﻛﺴﻴﮋن اﺳﺘﻔﺎده نمایید

در ﺻﻮرت اداﻣﻪ ﻣﺸﻜﻞ ﺗﻨﻔﺴﻲ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮاﺟﻌﻪ گردد

منبع : https://fa.wikipedia.org