افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک

مقدمه

بررسی روند افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک از اهداف این مطلب می باشد. اسید استیک به‌عنوان یک ماده نگه دارنده مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاو ه‌بر این در بسیاری از صنایع نیز استفاده می‌ شود. که مهمترین کاربرد و مصرف این اسید در صنایع دارویی ، کاربردهای خانگی ، صنایع غذایی و کاربردهای صنعتی می ‌باشد. فروش اسید استیک با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت از اهداف اصلی شرکت استیک ایران می باشد.

شرکت استیک ایران ، یکی از قدیمی ترین شرکته ای فروشنده اسید استیک بوده و همیشه سعی بر این دارد. تا به بهترین نحو نیاز مشتریان را در سطح کشور تامین کرده و از ایجاد کمبود در بازار و افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک جلوگیری کند. این شرکت انواع اسید استیک را در تمامی انبارهای موجود در سطح کشور موجود نموده و به صورت خرده و عمده با بهترین کیفیت به فروش می رساند.

شرکت استیک ایران یکی از بزرگترین شرکت های تامین اسید استیک می باشد. که با همکاری شرکت هایی از قبیل شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت متانول ایران ، شرکت کربنات ایران ، شرکت کلریدریک ایران ، شرکت پرکلرین ایران و  شرکت سولفوریک ایران ، سید استیک و سایر مواد اولیه شیمیایی را تامین و عرضه می نماید. این مجموعه توانسته است به یکی از بزرگترین تامین کنندگان اسید استیک در سطح کشور تبدیل شود.

در چهار ماه آخر سال به دلیل وجود بعضی از عوامل ، قیمت اسید استیک به طور طبیعی افزایش پیدا کرده به طوری که افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک را شاهد هستیم. با افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک اکثر صنایع و تولیدکنندگان که از این محصول به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند. دچار یکسری مشکلات خواهند شد.

عامل های موثر در افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک

در این بخش می خواهیم به توضیح در مورد عوامل موثر در افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک بپردازیم. اسید استیک به عنوان یک محصول کاربردی در بسیاری از صنایع مهم کشور مورد استفاده قرار می گیرد.  از این رو هر گونه تغییر در تولید و قیمت این محصول میتواند صنایع و تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کند. بنابراین باید دولت با اتخاد سیاست های ویژه این مشکل را مدیریت کرده و از بروز هر گونه کمبود و افزایش قیمت جلوگیری کند.

بخصوص که با وجود برخی محدودیت ها ، تولید کنندگان و واحدهای صنفی ، دیگر توانایی مواجهه با اثرات نامطلوب افزایش قیمت را نخواهند داشت. یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک ، افزایش قیمت مواد اولیه مورد استفاده در خطوط تولید اسید استیک می‌باشد. درصورتی ‌که قیمت مواد اولیه مورد استفاده در تولید اسید استیک با افزایش روبرو شود.

قیمت محصولات نهایی تولید شده نیز از این روند افزایش قیمت بی‌ نصیب نخواهند ماند. درنتیجه افزایش قیمت مواد اولیه تأثیر مستقیمی بر روی قیمت محصولات نهایی خواهد داشت. بعضی از مواد اولیه نیز وارداتی هستند. که این واردات با دلار انجام شده و در صورت افزایش قیمت دلار نیز قیمت مواد اولیه بالا رفته و محصولات نهایی تولید شده  افزایش قیمت خواهند داشت.

دومین عامل مؤثر در افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک ، کاهش میزان تولید و عرضه این محصول به بازار می‌باشد. در سه ماهه آخر سال به‌دلیل وجود سرما و کمبود انرژی میزان فعالیت و تولید کارخانجات و تولیدکنندگان نسبت‌ به قبل کم‌تر شده و این یک عامل مؤثر در کمبود تولید اسید استیک می ‌باشد. که در افزایش قیمت تاثیرگذار است.

همچنین افزایش تقاضا جهت تأمین نیاز صنایع داخلی و افزایش میزان صادرات ، در افزایش قیمت تأثیرگذار بوده ‌است. به ‌دلیل افزایش تقاضای صنایع داخل کشوری و افزایش میزان صادرات باعث شده ‌است. تا میزان تولید فعلی اسید استیک پاسخگوی نیاز بازار نبوده و باعث ایجاد کمبود شود. و در افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک موثر باشد.

افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک

افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

پیامدهای منفی ناشی از افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک

در این قسمت می خواخیم به بررسی پیامدهای منفی افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک بپردازیم. اسید استیک کاربردهای فراوانی دارد. و می ‌توان از آن در صنایع مختلف با درصد خلوص های متفاوت استفاده کرد. افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک ، تنها برای خریداران نبوده و شرکت ‌های پخش یعنی بازرگانی ها نیز دچار این مشکل شده ‌اند. چون وقتی قیمت اسید استیک بالا برود درخواست خرید کم و درنتیجه سود شرکت کاهش می‌ یابد.

با توجه به وجود محدودیت ها و وضعیت اقتصاد کشور ، افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک ، پیامدهای منفی را برای چرخه تولید و اقتصاد کشور در پی خواهد داشت. زیرا واحد های صنفی و تولیدی دیگر توان مقابله با اثرات نامطلوب افزایش قیمت مواد اولیه را ندارند. افزایش قیمت مواد اولیه باعث می‌ شود تا قیمت کالاهای نهایی نیز افزایش پیدا کرده و خریداران را دچار مشکل کند.

همچنین افزایش قیمت مواد اولیه در بعضی از مواقع منجر به تعطیلی کارخانجات و تولید کننده‌ها و یا کاهش میزان تولید آن‌ها می‌شود. اسید استیک به ‌دلیل ویژگی ها و کاربردهای فراوانی که دارد. در بسیاری از خطوط تولید صنایع مختلف مصرف می گردد. به‌همین دلیل افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک می‌تواند. منجر به افزایش قیمت فرآورده ‌های نهایی شود.

افزایش یا کاهش قیمت مواد اولیه تأثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی فراورده ها دارد و تولیدکنندگان مجبور خواهد شد برای جبران اثرات قیمت مواد اولیه نرخ محصولات خود را بالا ببرند. اسید استیک یک محصول صادراتی بوده و باید علاوه‌ بر فروش داخلی به فکر افزایش صادرات این محصول و سایر محصولات مرتبط در داخل کشور باشیم. که این صادرات باعث افزایش اشتغال ‌زایی و ارزآوری برای کشور می‌ شود.

ولی در چهار ماهه آخر سال به ‌دلیل افزایش 15 درصدی قیمت اسید استیک ، رغبت و تمایل کشورهای همسایه و خارجی برای خرید این محصول و محصولات مرتبط کاهش پیدا کرده‌ است. زیرا هزینه‌ های مرتبط و گمرکی افزایش پیدا کرده و خرید این محصول برای آن ‌ها مقرون‌ به‌ صرفه نمی باشد.

 

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/