افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد

مقدمه

اسید استیک یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است. که تقریبا هر انسانی در طول عمر خود با آن سر و کار داشته است. اسید استیک با توجه به کاربردهایی که دارد. یک ترکیب شیمیایی پایه ای و اساسی برای اغلب صنایع ، کارخانجات و واحدهای تولیدی مرتبط می باشد. و فروش اسید استیک 99 درصد توسط شرکت استیک ایران و با همکاری شرکت کربنات ایران جهت رفع نیاز بخش های تولید و صنعتی همسو با افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد صورت می گیرد.

این ماده شیمیایی مشهور بسیار پرفروش بوده و در واقع کالایی با تقاضای جهانی و با مقداری تقریباً  برابر با 15 میلیون تن در سال است. که کاربردها و مصارف متعددی در بخش های تولیدی و صنعتی دارد. چین ، آمریکای شمالی ، اروپای غربی و شرقی ، آسیا ، خاورمیانه و آفریقا از کشور های تولید کننده اسید استیک هستند. که در میان آنها چین ، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد ، به دنبال رشد  تقاضا برای خرید اسید استیک ، از سمت تولید کنندگان صورت گرفته است. در کشور ما نیز این تقاضا ، همسو با جهان در حال افزایش می باشد. و شرکت استیک ایران نیز که یکی از بزرگترین تامین کنندگان این محصول در سطح کشور می باشد. همگام با رشد مصرف داخلی ، میزان عرضه این محصول را هماهنگ با نیاز بازار افزایش داده است. تا تولید داخلی دچار رکود و مشکلات ناشی از آن نگردد.

 

رشد تقاضا و افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد

اسید استیک ، یک ترکیب شیمیایی می باشد. که دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی می باشد. این ویژگی های منحصر فرد ، باعث شده اند تا این محصول کاربردها و مصارف گوناگون و متعددی را پیدا نماید. در حال حاضر نیز تعداد کارخانجات و واحدهای تولید که از این محصول استفاده می نمایند. کم نبوده و روز به روز نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود. و به دنبال این رشد تقاضا ، افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد نیز می بایست در دستور کار تولید کننده های این محصول قرار گیرد.

در سطح جهانی ، تقاضا برای خرید اسید استیک ، روندی صعودی را طی می نماید. و این روند صعودی ، باعث افزایش تقاضا و کمبود عرضه شده است. لذا کارخانجات و پتروشیمی های تولید کننده اسید استیک با روش ها و تدابیر گوناگون سعی بر افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد و سایر تولیدات وابسته خود دارند.

در کشو ما نیاز با رشد صنایع و واحدهای تولیدی ، نیاز به این محصول بیش از پیش پررنگ تر گردیده است. و طبع آن پتروشیمی های تولید کننده اسید استیک ، میزان تولید خود را افزایش داده اند. . سعی بر جبران کسری میزان عرضه خود را دارند. شرکت استیک ایران نیز با تدابیر و تصمیات ویژه ای که اتخاذ نموده است. هموراه ، اسید استیک مورد نیاز مصرف کنندگان را در سریعترین زمان ممکن تامین می نماید. و همسو با افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد ، این ماده شیمیایی را تولید می نمایند.

افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد

افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد

انواع اسید استیک قابل ارائه توسط شرکت استیک ایران

تاثیر افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد بر میزان عرضه و تقاضا

تولید اسید استیک ، یکی از مولکول های شیمیایی اساسی مرتبط با زندگی انسان همواره با چالش های بسیاری مواجه شده است. در مطالعات اخیر فرایند هایی کشف شده اند. که در آن ها از متانول به عنوان ماده خام استفاده می شود.که از بیوگاز به دست می آید. اگرچه این فرآیند از مواد اولیه مشتق‌ شده زیستی استفاده می‌کند. اما از انرژی و نیروی انسانی بسیار بالا با چندین مرحله جداسازی بهره می برد. و این مساله به تنهایی نیازمند افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد می باشد.

فن آوری های نوآورانه و ساده برای جداسازی اسید استیک می تواند روند کلی تولید آن را بهبود بخشیده و ارتقا دهد. فرآیند شناخته شده دیگر ، یعنی مسیر تخمیر ، کند بوده و از نظر تجاری برای  افزایش تولید جهانی اسید استیک 99 درصد مناسب نیست. فرآیند تخمیر برای افزایش تولید جهانی اسید استیک که برای مصارف خانگی و صنایع غذایی که معمولاً به نام سرکه شناخته می شود استفاده می شود. شیوه ای بهینه و به صرفه می باشد.

تقاضا برای اسید استیک همیشه در حال افزایش است. و توسعه یک فرآیند سازگار با محیط زیست را می طلبد. استفاده از دی اکسید کربن و گاز سنتز ممکن است. جایگزین های عالی به عنوان یک ماده اولیه پایدار برای توسعه فناوری های نوآورانه جهت توسعه فرآیندهای تجاری باشند.

این توسعه 100٪ فرآیند مواد اولیه زیستی را ارائه می دهد. علاوه بر این، صنایع غذایی مدرن با کاربردهای نوآورانه اشکال متفاوتی از اسید استیک را در نگهداری مواد غذایی و بهبود کیفیت غذا به ما ارائه می دهند. و به نوعی در پاسخگویی به افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد موثر می باشند.

عملیات های مختلف مانند تقطیر، تبخیر، جذب، تبلور فیلتراسیون و خنثی سازی قلیایی باعث هدر رفت زمان و انرژی می شوند. از این جهت که این فرآیندها شامل مراحل متعدد و بسیار طولانی می باشند. ولی تقاضای روزافزون به همراه افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد ، باعث انجام این نوع فرآیندها می شوند. از سوی دیگر، فرآیند تخمیر آلودگی کمتری دارد و با محیط زیست سازگاری بالایی دارد.

اما نمی تواند با مقیاس تقاضای فعلی مطابقت داشته باشد. بنابراین ، توسعه یک مسیر جدید برای تولید یا تشدید فرآیند در جداسازی می‌تواند هزینه کلی تولید اسید استیک را به شدت کاهش دهد. استفاده از CO و CO2 به عنوان مواد اولیه تولید شده از گاز طبیعی می تواند. بازدهی طولانی مدت تولید اسید استیک را ارائه دهد.

این فناوری خلوص بالایی از اسید استیک را با تولیدی که عمدتا با محیط زیست سازگار است. به ما ارائه می دهد. علاوه بر این، فرآیندهای جداسازی مبتنی بر غشاء می تواند راه  نوین و کارآمدی برای تولید اسید استیک برای نا باشند. و در رفع موانع برای افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد بسیار مهم می باشند.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 20 لیتری

کاهش نوسانات قیمت اسید استیک با افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد

قیمت اسید استیک و متانول به نوعی با هم مرتبط هستند. این درحالی است که قیمت اسید استیک معمولا دو برابر قیمت متانول است. به این دلیل که متانول خوراک  عمده در تولید اسید استیک محسوب می شود. این هم نوایی قیمت ، تقریبا تا اواسط زمستان 98 مطابق بود.

اما با شیوع بیماری کوید 19 و افزایش تقاضای متانول و سرد شدن نسبی هوا در نیمه شمالی کره زمین و افزایش مصرف گاز و تعطیلی اکثر کارخانجات تولیدی متانول ، افزایش قیمت بی سابقه ای در متانول رخ داد. و به همین خاطر قیمت اسید استیک هم ناخواسته بالا رفت. و انتظار می رود با افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد ، قیمت این محصول نیز متعادل گردد.

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

خرید اسید استیک 99 درصد با گالن 60 لیتری

نتیجه گیری کلی

رابطه بین شیمی و زندگی روزمره انسان روز به روز گسترده تر و عمیق تر می شود. و اسید استیک یکی از نمونه های آن می باشد. با نگاهی رو به آینده متوجه تغییرات گسترده الگوی آب و هوا می شویم. که افزایش تولیدات مواد شیمیایی به تهدیدات روزافزون گرمایش جهانی می انجامد. از طرفی افزایش جهانی تولید اسید استیک 99 درصد منجر به توسعه فناوری های مرتبط با تولید اسید استیک می شود.

اگرچه اخیراً بسیاری از فرآیندها و پیشرفت ‌های تکنولوژیکی رشد کرده اند. اما آنها نمی‌توانند هزینه تولید را تا حاشیه سود حفظ کنند. شیوه نوین در تولید اسید استیک یک موضوع کلیدی برای غلبه بر موانع اقتصادی و مصرف صحیح انرژی مورد بحث دانشمندان است تا به روش نوینی در این باره دست یابند.

با توجه به افزایش تقاضای داخلی و جهانی و وجود بازار گسترده چه در داخل ایران و چه در سراسر جهان انتظار بر این است. تا درطی  روزهای جاری واحد های تولیدی اسید استیک با همکاری هم و با افزایش جهانی تولید  اسید اسیتک 99 درصد ، تلوید خود را افزایش دهند. تا پاسخگوی نیاز  در برابر تقاضای اسید استیک باشند.

منبع: https://fa.wikipedia.org